اجلاسیه بزرگ نماز کشور در بندرعباس برگزار می‌شود

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور از برگزاری اجلاسیه بزرگ نماز کشور در اواخر آذرماه امسال در بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ - 28July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «مسعود دریس»، معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور در نشست خبری که با موضوع «اجلاسیه نماز» در شهر شیراز برگزار شد، با بیان اینکه این اجلاسیه پایان آذرماه امسال در بندرعباس برگزار می‌شود اظهار داشت: فراخوان اجلاس نیز اعلام شده و در پایگاه اینترنتی ستاد اقامه نماز بخش‌های مختلف این اجلاسیه بیان شده است.

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه علاقه‌مندان تا نیمه آبان‌ماه مهلت دارند آثار خود را به آدرس دبیرخانه اجلاسیه ارسال کنند، خاطرنشان کرد: از سال 94 تاکنون برپایی اجلاس‌های استانی قبل از برگزاری اجلاسیه سراسری در دستور کار قرار گرفت که با استقبال خوبی مواجه شد و در این اجلاس‌ها دستگاه‌ها و مرتبطین نماز فعال هر استان نیز معرفی و تجلیل می‌شوند.

دریس با اشاره به اینکه کار ارزیابی فعالیت‌های ادارات و دستگاه‌های مختلف در خصوص اقامه نماز به عهده این ستاد است، افزود: یکی از کارهای عمده ما در اجلاس‌های نماز تجلیل از دستگاه‌ها و نهادهای برتر در امر اقامه نماز است البته در این اجلاسیه‌ها نگاه ما تنها به ادارات دولتی نیست بلکه به بخش خصوصی نیز هم هست و کارهای مردمی که در این زمینه صورت می‌گیرد،‌ نیز تجلیل می‌شوند.

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور بیان اینکه در بیش از 300 شهرستان در کشور دبیرهای ستاد اقامه نماز مشغول به فعالیت هستند، گفت: هر شهرستان به فراخور توان استان خودش می‌توانند میزبان برپایی اجلاس‌های نماز باشد اما این اجلاس‌ها باید حداقل تا یک ماه و نیم مانده به اجلاسیه سراسری برگزار شوند.

دریس همچنین از انتشار 300 کتاب در موضوع نماز خبر داد و گفت: تاکنون بین 250 تا 300 طبقه فاضل و کارشناس در حوزه نماز توسط مرکز تخصصی مرتبط با ستاد اقامه نماز تربیت شده‌اند.

وی همچنین از راه‌اندازی کانال‌هایی در فضای مجازی برای گروه‌های هدف کودک و نوجوان، بانوان و عموم جامعه خبرداد و گفت: یکی از اقدامات شاخص، تولید اپلیکیشن "نمازگرام" است.

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز گفت: این اپلیکیشن که برای بارگذاری عکس و فیلم‌های مرتبط با نماز تهیه شده، مانند اینستاگرام، امکان عضو پذیری را دارد.

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه امسال انتظار می‌رود که در فضای مجازی برنامه و فعالیت‌هایی تاثیرگذار در بحث ترویج نماز اتفاق افتد گفت: در این زمینه بحث تولید محتوا را آغاز کرده و فراخوانی نیز برای آن اعلام کرده که در این راستا کانال‌های تلگرامی «قرار 17»، کانال «نماز و سبک زندگی» ویژه بانوان و کانال «نیک» ویژه کودکان راه‌اندازی شده است.

منبع: شبستان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار