توسط سیمای مرکز قزوین؛

مستند زندگی سید آزادگان تولید می‌شود

زندگی سید علی‌اکبر ابوترابی در یک مستند تلویزیونی به تصویر کشیده می‌شود.
کد خبر: ۲۵۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ - 29July 2017
مستند زندگی سید آزادگان تولید می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در طرح مشترکی با همکاری صداوسیمای مرکز قزوین و معاونت امور استان های رسانه ملی گوشه هایی از زندگی سید آزادگان سید علی اکبر ابوترابی در فیلم مستند بازگو می شود.

این طرح هم اکنون در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارد که پس از اتمام این مرحله ضبط آن آغاز خواهد شد.

تولید مستند زندگی سردار آزادگان سید علی اکبر ابوترابی از تولیدات فاخری است که پیش بینی می شود مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

مستند تلویزیونی زنده یاد سیدعلی اکبر ابوترابی به تهیه کنندگی مجتبی محمودی به مدت ۵۲ دقیقه در شبکه قزوین تولید می شود.

سید علی اکبر ابوترابی، در سال ۱۳۱۸ در قزوین متولد شد و پس از پایان دوران متوسطه وارد حوزه علمیه مشهد شد و در دوران جوانی و همزمان با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی همگام با مبارزان شهیدی همچون اندرزگو، رجایی و بهشتی علیه نظام ستمشاهی قیام کرد.

مرحوم ابوترابی در دوران تبعید حضرت امام خمینی (ره) بدلیل حمل اعلامیه های امام خمینی(ره) در مرز خسروی دستگیر و روانه زندان شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی همدوش با رزمندگانی همچون شهید چمران علیه دشمن بعثی عملیات متعددی انجام داد و در ماههای نخست جنگ به اسارت دشمن بعثی در آمد.

زنده یاد سیدعلی اکبر ابوترابی در دوران ۱۰ ساله اسارت خود رهبری اسرای ایرانی را در اردوگاه های رژیم بعث عراق برعهده داشت و پس از بازگشت به عنوان یکی از اعضای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی این حزب را تأسیس کرد.

سیدعلی اکبر ابوترابی در دوره های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای حضور داشت و در سال ۱۳۷۷ در مسیر زیارت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
منبع: روابط عمومی صدا و سیمای قزوین
نظر شما
پربیننده ها