وصیت‌نامه شهید مهدی خندان/ نگویید انقلاب برای ما چه کرده،‌ شما برای انقلاب چه کرده‌اید؟

شهید خندان در وصیت‌نامه خود آورده است: «شما باید شمع باشید، بسوزید و دیگران از روشنی شما استفاده کنند و به قول امام عزیز نگویید انقلاب برای ما چه کرده،‌ شما برای انقلاب چه کرده‌اید؟»
کد خبر: ۲۵۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ - 07August 2017
وصیت‌نامه شهید مهدی خندان / نگویید انقلاب برای ما چه کرده،‌ شما برای انقلاب چه کرده‌اید

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «مهدی خندان» اول تیر 1340 چشم به جهان گشود. مهدی همزمان با شروع جنگ تحمیلی، به عنوان بسیجی، داوطلبانه به جبهه‌های جنگ شتافت و مدت شش ماه در جبهه غرب، در «سرپل ذهاب» به مقابله با دشمن بعثی پرداخت. پس از آن به عضویت سپاه پاسداران در آمد و مدت چهار ماه به‌عنوان محافظ بیت امام خمینی (ره) به خدمت مشغول شد.

شهید خندان خرداد سال 1361 همراه «حاج احمد متوسلیان» و دیگر رزمندگان به لبنان اعزام شد و حدود چهار ماه در آن‌جا به فعالیت ضد صهیونیستی پرداخت.

سرانجام وی 28 آذر 1362، برابر با اربعین حسینی، در مرحله سوم عملیات والفجر 4، در ارتفاعات «كانیمانگا»، هنگام عبور از میدان مین و سیم خاردار هدف اصابت گلوله تیر بار دشمن قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه شهید «مهدی خندان»

«بسم الله الرحمن الرحيم

اشهدا ان لا اله الا الله. اشهد ان محمدا رسول الله (ص) و اشهدا ان عليا ولی الله

با شهادت به عصمت و ولايت يازده فرزند والامقام او (عليهم السلام) و عصمت صديقه کبری (سلام الله عليها)، وصيتم را من دون الاکراه و الاجبار بشرح زير بيان می‌دارم.

مهدی خندان فرزند امامقلی بشماره شناسنامه 151 صادره از لواسان کوچک متولد 1340.

با سلام به پيشگاه حضرت حجت (روحی و ارواحنا له الفدا) و با درود به نايب بر حقش حضرت امام خمينی اين چشمه بيدار هميشه امت حزب الله و مروج اسلام عزيز و اين ثمره خون شهدا و با درود به روان پاک شهدا و با آرزوی صبر و مقاومت برای خانواده‌های شهدا.

آرزوی زیارت کسی را بعد از امام زمان (عج) و ائمه معصومین (ع) ندارم، مگر امام عزیزم را که جانم فدایش باد.

و اما شما پدر و مادر عزیزم، شما خواهران و برادران و شما اقوام نزدیک و آشنایان، ‌شما که وصیت‌نامه مرا می‌خوانید، بدانید که خمینی حجت و دست هدایت خداست، پس وای بر ما اگر اطاعتش نکنیم.

مرا حلال کنید و از آزارهایم درگذرید که از روی جهل شما را بسیار آزار دادم. در ساختن خود و محل خودتان کوشا باشید، هر قدر که می‌توانید قرآن و دعا زیاد بخوانید و از نمازتان مراقبت نمایید.

شما باید شمع باشید، بسوزید و دیگران از روشنی شما استفاده کنند و به قول امام عزیز نگویید انقلاب برای ما چه کرده،‌ شما برای انقلاب چه کرده‌اید.

بار پروردگارا! مرا ببخش، از این که غفلت داشتم و نتوانستم برای انقلاب اسلامی کاری انجام بدهم.

و تو همسرم! صبور و شاکر و راضی باش به رضای خدا و از یاد خدا غافل مباش، از نمازت بسیار مراقبت کن و راه هدایت پیش گیر. در امر تزکیه نفس نهایت سعی را کن که جز این کار عبث است و بهترین کار توکل به سوی خداست و وسیله این کار ائمه معصومین هستند، پس توسل بر آنان جو که بهترینند.

بسیار دوست می‌دارم که زینب‌گونه زندگی کنی و الگوی خودت را زهرا (س) و زینب (س) قرار بده و من آرزوی خوشی دنیا و آخرت را برای تو و خانواده‌ات را دارم.

پیرو بی‌چون و چرای امام باشید و جنگ را فراموش نکنید.

سلام مرا به امام برسانید، بگویید تنها آرزویم یک بار دیگر زیارت آن صورت ملکوتی شما بود و از امام عزیز تقاضا دارم برای قبول شهادتم دعا کند.

مهدی خندان 1362/8/10»

انتهای پیام/ 181
نظر شما
پربیننده ها