روزی که کاپیتان تیم شاهین کرج به شهادت رسید

شهید رضا شیرزادیان دروازه‌بان و کاپیتان تیم شاهین کرج بود که نهم مردادماه سال 1365 در سردشت به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۵۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ - 31July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شهید رضا شیرزادیان سال 1342 در یک خانواده مذهبی و متدین در تهران دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدایی را در مدرسه اهلی در سرآسیاب دولاب تهران و تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را در دبیرستان دهخدای کرج با موفقیت به پایان رسانده و موفق به اخذ دیپلم شد.
 
 روزی که دروازه‌بان و کاپیتان تیم شاهین کرج به شهادت رسید
 
مادر شهید در رابطه با ویژگی‌های اخلاقی و فعالیت اجتماعی و سیاسی او چنین می‌گوید: او جوانی مهربانی مؤدب و خوش برخورد راستگو، درستكار، بردبار بود.

رضا قبل از انقلاب هم پايبند به مسائل ديني و علاقمند به مسائل سياسي و اجتماعي بود به طوري كه قبل از پيروزي انقلاب در اكثر راهپيمايي ها و تظاهرات همگام با جوانان پرشور و متعهد و انقلابي شركت مي كرد و معتقد بود كه دستورات امام امت(خميني) موبه مو بايد اجرا شود.
 
روزی که دروازه‌بان و کاپیتان تیم شاهین کرج به شهادت رسید

وی در كنار تحصيلش و ساير فعاليتهاي خويش هيچ گاه از ورزش غافل نمي شد و علاقه زيادي به ورزش داشت و مي‌گفت: ورزش مرد را قوي و جوانمرد مي كند. بنابر همين اعتقاد و به خاطر تلاش و كوشش بي وقفه اي كه داشت توانسته بود به رتبه كاپيتاني تيم فوتبال شاهين و پيام برسد و جوايز زيادي را بگيرد.

با شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران اسلامي او علاقه شديدي به دفاع از دين و ناموس اين مملكت داشت و لذا پس از گرفتن ديپلم تحت عنوان خدمت سربازي پس از گذراندن آموزش هاي نظامي و انجام مدتي از خدمت خود در تبريز و شيراز سرانجام به منطقه سردشت اعزام و مشغول جنگ و جهاد با گروهكهاي ملحد و محارب و عوامل استكبار جهاني شد. در مبارزه با گروهك ها روحيه اش بسيار عالي بود، آخرين بار كه به مرخصي آمد به ديدار كليه فاميل ها رفته و از آنها حلاليت طلبيد و خداحافظي كرد. او مي گفت: شايد خداوند به من توفيق داده و مقداري از شربت شهادت را به من هم بخوراند و سرانجام دعا و خواسته اش مورد اجابت قرار گرفت و پس از ماه ها جنگ و جهاد مبارزه با ضد انقلابيون مزدور در تاریخ 1365.5.9 در سردشت به درجه رفيع شهادت نائل آمد و با شهادت خويش ضمن استعلی راه سرخ و خونين امام حسين(ع) و ياري رزمندگان كفر ستيز اسلام تحولي شگرف و عظيم در همگان ايجاد كرد.
 
روزی که دروازه‌بان و کاپیتان تیم شاهین کرج به شهادت رسید 

منبع: پرونده فرهنگي شهدا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار