«جوجو» مانع اصلی خروج «بیوه سفید» از رقه است!

برخی منابع خبری اعلام کردند پسر دوازده ساله سرکرده زنان داعشی مانع اصلی خروج وی از سوریه است.
کد خبر: ۲۵۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ - 31July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «سالی جونز» معروف به «بیوه سفید»، از سرکردگان زنان داعشی تمایل به خروج از «رقه» در سوریه دارد، این در حالی است که پسر ۱۲ ساله اش، او را از این کار منع می‌کند.

«جو جو» پسر ۱۲ ساله بیوه سفید است که ۳ سال پیش به همراه «جنید حسین»، معشوقه مادرش به سوریه فرار کرد. جو جو که نام «حمزه» را برای خود برگزیده، یکی از شخصیت‌هایی است که به شدت تحت تاثیر ایدئولوژی گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. او از ابتدای ورود به سوریه توسط گروه داعش شستشوی مغزی شده و گفته می‌شود وظیفه اعدام زندانیان را بر عهده داشته است.

یکی از نزدیکان سالی جونز به روزنامه سان گفت: جو جو زمانی که از کنت به سوریه آمد فقط یک کودک ساده و معمولی بود، ولی سالی جونز با آوردنش به سوریه همه افکار کودکی او را نابود کرد. او در حال حاضر مانع اصلی خروج مادرش از رقه است و اجازه جدایی از داعش را به مادرش نمی‌دهد.

برخی رسانه‌ها احتمال داده‌اند پسر نوجوان چشم آبی داعشی که سال گذشته در جریان حملات کُرد‌ها کشته شد، همین فرزند بیوه سفید است. همچنین اعدام یکی از زندانیان توسط نوجوان داعشی را به همین پسر نسبت داده اند.

سالی جونز در شهر کنت واقع در جنوب شرق انگلیس متولد شد. او به همراه معشوقه و پسرش به سوریه فرار کرد و پس از آنکه نام خود را به «سکینه حسین» تغییر داد، به گروه تروریستی داعش ملحق شد. جونز همچنین به «بانوی ترس» و «بیوه سفید» نیز شهرت دارد. معشوقه او که «جنید حسین» نام داشت از فعالان بخش دیجیتال گروه تروریستی داعش بود. او در سال ۲۰۱۵ به دنبال حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در سوریه به هلاکت رسید و از آن پس بود که به جونز لقب «بیوه سفید» را دادند.

گفته می‌شود بیوه سفید در حال حاضر، یکی از سرکردگان گُردان زنان داعشی است و وظیفه جذب زنان اروپایی به این گروه تروریستی را دارد. به همین جهت، دولت انگلیس ضمن اینکه نام او را در فهرست زنان تحت تعقیب قرار داده، وی را خطری جدی برای امنیت ملی انگلیس قلمداد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پربیننده ها