جایگاه اثرگذار خبرنگاران به خوبی تبیین نشده است

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان اینکه خبرنگاران نخبگان اجتماعی و فرهنگی هستند، گفت: ‌جایگاه اثرگذار خبرنگاران به خوبی تبیین نشده است.
کد خبر: ۲۵۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ - 07August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار «غلام عسگر کریمیان»، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امشب در همایش گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگاران افسران واقعی جنگ نرم در جبهه فرهنگی هستند اظهار کرد: نقش افسران هدایت و راهبری و شناخت مصلحت است و با توجه به پیچیدگی جنگ نرم باید خبرنگاران دانشمند‌تر و با سواد‌تر باشند.

وی با بیان اینکه در صحنه‌های حساس و صحنه های سیاسی،  اقتصادی،  اجتماعی و...  خبرنگاران در وسط میدان هستند، افزود: خبرنگاران نخبگان اجتماعی و فرهنگی هستند و جایگاه اثرگذار خبرنگاران به خوبی تبیین نشده است.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بر داشتن روحیه مطالبه‌گری غیر محافظ کارانه در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: باید با صراحت برای تبیین مصالح نظام مسائل را بیان کرد و از هیچ چیز نترسید.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت در تبیین مطالبات استانی و ملی باید رعایت شود، ابراز داشت: باید با هم افزایی خبرنگاران و مدیران، صدای مشکلات را همراه با مسئولان و با یک حرکت جمعی به گوش مدیران کشور رسانیم و مشکلات را حل کنیم.

سردار کریمیان ایجاد امید و آگاهی را یکی از مهم‌ترین نقش‌های خبرنگاری در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: داشتن دغدغه دین و اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد و حتی نباید برای دفاع از دین، اخلاق را زیر پا قرار داد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی در 4 دهه باید به مردم منعکس شود، افزود: در این 40 سال به اندازه 300 سال محرومیت‌زدایی و خدمات ارائه کرده‌ایم که عده‌ای امروز این دستاورد‌ها را نادیده می‌گیرند.

وی حفظ آرامش روانی جامعه را مهم دانست و گفت: ایجاد کردن نا‌امنی ذهنی و شکافتن گسل‌های قومیتی، ضد توسعه است ولی هویت ما مسلمان شیعه ایرانی آذری است و نباید بهانه‌هایی را برای سوء استفاده به دست دشمنان داد تا نا‌امنی‌های ذهنی و عینی ایجاد شود.

سردار کریمیان بسیج رسانه را خانه امنی برای اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: بسیج رسانه همیشه پیگیر مطالبات اصحاب رسانه بوده و پشتیبان اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به اینکه احصاء مشکلات مردم و تلاش برای حل آن از وظایف مهم اصحاب رسانه است تصریح کرد: خبرنگار نباید معامله‌گر بوده و در برابر برخی اقدامات هم نباید انتظارات نابه‌جا وجود داشته باشد، این معامله عزت فروشی است که نباید به این سمت حرکت کرد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بر توجه ویژه اصحاب رسانه به گنجینه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: اگر اصحاب رسانه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلاش نکند، نباید انتظار داشت که این فرهنگ در جامعه و نسل‌های جدید تاثیر گذار باشد.

سردار کریمیان در پایان توجه به فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: باید از این فضا و از این ظرفیت برای ترویج و نشر ارزش‌های انقلاب و اسلام و استفاده کنیم و برخی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار