معرفی شهدا (2)؛

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

رزمندگان جان برکف استان یزد با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در دفاع از اسلام و کشور اسلامی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کردند.
کد خبر: ۲۵۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ - 08August 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، شهیدان «حسین طالبی موری آبادی»، «علی علمدار»، «علی‌محمد یزدی یوسفی»، « شهیده سکینه خانی زارچی»، « محمدرضا سامعی»، «امیر آب‌رود»، «محمدصادق تقوی نصرآبادی»، «سید محمدرضا حسینی‌نسب»، « محمدحسین جعفری ندوشن» و «محمدرضا امراللهی بیوکی» شهدایی هستند که از هفتم مردادماه تا 13 مردادماه به خیل کاروان شهیدان پیوستند.

در ادامه به طور خلاصه این شهدا را معرفی می‌کنیم.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید حسین طالبی موری‌آبادی

يكم فروردين 1344 در تهران به دنيا آمد. پدرش علی‌اكبر، كارمند بانک بود و مادرش ربابه نام داشت. دانش‌آموز چهارم متوسطه در رشته تجربی بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت.

هفتم مرداد 1361، با سمت تک‌تيرانداز در سومار هنگام درگيری با نيروهايی عراقی به شهادت رسيد. پيكرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص در گلزار شهدای موری‌آباد از توابع شهرستان بهاباد به خاک سپرده شد. برادرش محمد نيز شهيد شده است.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید علی علمدار

يكم فروردين 1341، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسين، مصالح فروش و مادرش بی‌بی سكينه نام داشت. دانش‌آموز چهارم متوسطه در رشته مديريت بازرگانی بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. هفتم مرداد 1361، با سمت آرپی‌جی‌زن در شلمچه بر اثر اصابت تركش به شكم، شهيد شد. پيكر او را در گلزار شهدای محله كوچه بيوک زادگاهش به خاک سپردند. 

فرازی از وصیتنامه شهید:

وصیت می‌کنم که هرگز تا آخرین قطره خون خود با دشمنان اسلام سر سازش نگیرید.

به برادران دینی خود توصیه می‌کنم که شماها وارث اسلحه از دست افتاده من هستید.

کسی خیال نکند ما را به زور به میدان جنگ فرستاده‌اند، من با میل و ایمان خودم رفتم.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید علی‌محمد یزدی یوسفی

دوازدهم آبان 1338، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش يوسفعلی، آرايشگر بود و مادرش طاهره نام داشت. دانشجوی دوره كارشناسی در رشته عمران بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. هفتم مرداد 1361، با سمت تک‌تيرانداز در كوشک بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

نگویید این دنیا زود گذر است بکوشید تا اسلام و خود را در دنیا سربلند کنید

کوشش کنید که روح معنویت را در خود تقویت کنید

دعاهای توسل و کمیل را زیاد بخوانید

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهیده سکینه خانی زارچی

هفتم فروردين 1285، در شهر زارچ از توابع شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش صفر و مادرش رقيه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. خانه‌دار بود. سال 1304 ازدواج كرد صاحب دو پسر و دو دختر شد. نهم مرداد 1366، در مكه مكرمه هنگام شركت در راهپيمایی برائت از مشركين توسط نيروهای سعودی بر اثر ضربه مغزی به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید محمدرضا سامعی

دوم بهمن 1326، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش جلال، كارگر كارخانه بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره كارشناسی در رشته علوم و فنون نظامی درس خواند. سال 1354 ازدواج كرد و صاحب يک پسر و يک دختر شد. به عنوان سرگرد ارتش در جبهه حضور يافت. یازدهم مرداد 1361، در چاه خرمای زابل بر اثر نقص فنی و سقوط بالگرد به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش واقع است.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید امیر آب رود

يكم مهر 1358، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش علی و مادرش زهرا نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. به ساخت لوازم آزمايشگاهی اشتغال داشت. سرباز ارتش بود. دوازدهم مرداد 1378، در توپخانه صفه اصفهان دچار سانحه رانندگی شد و بر اثر ضربه به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش قرار دارد.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید محمدصادق تقوی نصرآبادی

هفتم شهريور 1346، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمدكاظم، بنا و معمار بود و مادرش رضيه نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمايي بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. دوازدهم مرداد 1361، با سمت تک‌تيرانداز در شلمچه بر اثر اصابت تركش به سينه، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش قرار دارد. برادرانش محمدمهدی و حسين نيز به شهادت رسيده‌اند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

در نماز دشمن شکن جمعه شرکت کنید تا دشمن نتواند در شما نفوذ کند و نفاق بیندازد.

ای مردم مسلمان از امام پراکنده نشوید تا به مملکت آسیبی نرسد.

ای مردم بیش‌تر در اجتماعات مذهبی سیاسی شرکت کنید.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید سید محمدرضا حسینی‌نسب

ششم فروردين 1342، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش سيدعلی بمان، كارمند اداره برق و مادرش نرجس نام داشت. تا پايان دوره كارشناسی در رشته جغرافيا درس خواند. سال 1367 ازدواج كرد و صاحب دو پسر و يک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت و بيستم بهمن 1361، با سمت تک‌تيرانداز در فكه بر اثر اصابت تركش مجروح شد. سيزدهم مرداد 1376، در زادگاهش بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای حسينيه حضرت ابوالفضل (ع) خيرآباد همان شهرستان به خاک سپردند.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید محمدحسین جعفری ندوشن

يكم فروردين 1343، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش خالق، كشاورزی می‌كرد و مادرش فاطمه نام داشت. دانش‌آموز چهارم متوسطه در رشته راه و ساختمان بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. سیزدهم مرداد 1362، با سمت آرپی‌جی‌زن در حاج عمران عراق بر اثر اصابت تركش به سينه، شهيد شد. پيكر وی را در حسينيه سفلا شهر ندوشن تابعه شهرستان میبد به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

ما از امامان آموختیم که سرلوحه بهتر زیستن در آن دنیا شهادت در راه خدا قرار دادن است.

ای مادران مبارز از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری نکنید که فردا نمی‌توانید جواب زینب (س) را بدهید.

همیشه پیرو خط روحانیت و ولایت فقیه باشید.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید محمدرضا امراللهی بیوکی

هجدهم ارديبهشت 1345، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش علی، كارگر كارخانه بافندگی بود و مادرش صديقه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته راه و ساختمان درس خواند و ديپلم گرفت. شاگرد كارگاه كمدسازی بود. به عنوان بسيجی و با سمت تخريب‌چی در جبهه حضور يافت و بر اثر انفجار مين و اصابت تركش آن به دست راست و گردن مجروح شد. سيزدهم مرداد 1363، در بيمارستان گلستان اهواز به شهادت رسيد. مزار وی در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

پیامم به همسنگرانم در مدارس که باید آنها حافظان خون و قلم در این سنگر باشند.

ای برادرانم می‌خواهم جای مرا در جبهه پر کنید.

از دوستانم می‌خواهم سنگر مرا خالی نگذارند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها