معاون استاندار مازندران عنوان كرد؛

سهمیه 36 هزار نفری مازندران برای اعزام كاروان راهیان نور در سال 96

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران سهمیه این استان برای اعزام کاروان راهیان نور در سال جاری را 36 هزار نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ - 09August 2017

سهمیه 36 هزار نفری مازندران برای اعزام كاروان راهیان نور در سال 96 / راهیان نور، نسل های مختلف انقلاب را با هم پیوند می دهدبه گزارش دفاع پرس از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری این استان٬ «علیرضا یونسی رستم»٬ معاون سیاسی٬ امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه ستاد راهیان نور استان با اشاره به این که الگوگیری از سیره شهدا باید سرلوحه جوانان ما قرار گیرد٬ گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور٬ اقدامی بسیار موثر برای معرفی عظمت و زنده نگهداشتن جان فشانی شهدا و رزمندگان است.

معاون استاندار مازندران سهمیه این استان برای اعزام كاروان به مناطق جنگی در سال جاری را ۳۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: مازندران در سال گذشته بیش از صد درصد سهمیه تخصیصی خود را به مناطق جنگی اعزام نمود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی٬ انقلابی فر هنگی و بر پایه اندیشه های دینی بود که در سایه رهبری حکیمانه امام راحل به تحقق حماسه ای جاودان در تاریخ انقلابات جهان منجر شد٬ و طاغوت را سرنگون نمود، تصریح کرد: دشمنان با همه قوا به مقابله با انقلاب اسلامی برآمدند كه از جمله ی این نیرنگها، تحمیل جنگ به ملت ایران بود، لیكن با جان فشانی رزمندگان و شهدا طرفی از این توطئه نبستند و فرهنگ والای ایثار و شهادت برای ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی در سایه جان فشانی شهدا به میراث ماند.

یونسی با بیان این كه میراث ایثار و شهادت و مكان های مقدس دفاع جانانه رزمندگان باید تاثیری عمیق و فرهنگی بر جوانان و مخاطبان بگذارد، خاطرنشان ساخت: راویان دفاع مقدس باید با ادبیات عالی و درك درست از روحیات و ویژگی های روحی و روانی مخاطبان خصوصا نسل های جوان، حماسه های آن روزها را روایت نمایند.

معاون سیاسی٬ امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به این كه در دولت تدبیر و امید، اعتبارات مرتبط با حوزه های فرهنگی از جمله حوزه دفاع مقدس و اقدامات در این راستا افزایش چشمگیری داشته است، گفت: فرمانداران، ستاد شهرستانی راهیان نور را تشكیل دهند و از ظرفیت شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها در این راستا بدرستی بهره گیری نمایند.

وی بر مردمی كردن بیش از پیش راهیان نور و استفاده از سرمایه اجتماعی در این راستا تاكید كرد و اظهار داشت: باید جوانان را با جان فشانی های رزمندگان و نیروهای مردمی در مبارزه با منافقین در برخی مناطق استان آشنا نمود.

معاون استاندار با بیان این كه راهیان نور، اقدام مهمی است كه نسل های مختلف انقلاب را با هم پیوند می دهد، افزود: نسل های حاضر باید به حریت و شجاعت نسل های پیش از خود در حراست از كیان اسلام، نظام و كشور افتخار نمایند و آنان را بیرق ایثار، فداكاری و جان فشانی برای آرمان های انقلاب تلقی كنند.

یونسی بازگویی بزرگی ها و فضیلت های شهدا را برای جوانان، عاملی موثر در كاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: حضور رزمندگان مازندرانی در جبهه های غرب كشور بسیار پر رنگ بوده است و اعزام به این مناطق نیز باید با جدیت در دستور كار ستاد باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار