همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از دو یادمان شهدای گمنام در استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان و یادمان شهدای گمنام شهرک صنعتی کاوه خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ - 13August 2017
افتتاح و بهره برداری یادمان شهدای باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی
سرهنگ پاسدار «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: ما در حال حاضر، 47 یادمان شهدا در سطح استان مرکزی داریم که بسیاری از آن‌ها در نقاط مربوط به دستگاه‌های نظامی و دانشگاه‌ها هستند و تعدادی نیز در فضای خارج از این موارد هستند که در اختیار عموم مردم قرار دارند.

وی افزود: مراحل احداث یادمان شهدای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی از سال 1392 آغاز شده است که به سبب نبود بودجه لازم، مراحل ساخت آن متوقف شده بود، خوشبختانه امسال با پیگیری‌های متعدد، تزریق بودجه انجام گرفت و با تأمین اعتبارات مورد نیاز، کار ساخت آن مجدداً آغاز شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: با فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده، مراحل احداث این یادمان به سرعت در حال انجام و به یاری خداوند متعال، این یادمان در هفته دفاع مقدس افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

سرهنگ مشایخی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه فرهنگی یادمان گفت: پایگاه فرهنگی این یادمان نیز از مدت‌ها قبل تشکیل شده است که هر هفته مراسم‌های معنوی و فرهنگی مختلفی با حضور و مشارکت مردم در آن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این یادمان دارای 40 متر مربع مساحت و 13 متر ارتفاع است که هم اکنون مراحل محوطه‌سازی و سنگ فرش و گلکاری آن با مشارکت شهرداری در حال انجام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس علاوه بر این یادمان، یادمان شهدای شهر صنعتی کاوه نیز به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها