باقری دولابی به دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری ویژه‌برنامه «شب خاطره» در هفته دفاع مقدس/ رونمایی کتاب شهید «کاشی‌ها» همزمان با سالروز عملیات کربلای پنج

مسئول ستاد کنگره‌ شهدای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه ویژه برنامه‌ «شب خاطره» در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: کتاب شهید «کاشی‌ها» جهت دریافت مجوز انتشار به وزارت ارشاد ارسال شده است. این کتاب همزمان با عملیات کربلای پنج رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ - 14August 2017

برگزاری ویژه‌برنامه «شب خاطره» در هفته دفاع مقدس/ رونمایی کتاب شهید «کاشی‌ها» همزمان با سالروز عملیات کربلای 5«اکبر باقری‌دولابی» مسئول ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، از افزایش جمع آوری و شناسنامه‌دار کردن عکس‌های شهدای مخابرات لشکر خبر داد و اظهار داشت: هفت سال پیش که سیستم سازمانی سپاه تغییر کرد و لشکرها به سپاه استانی تبدیل شدند، لشکر 10 سیدالشهدا به سه قسمت تقسیم شد؛ بخشی در استان البرز، بخشی در شهرری و بخش دیگری در تهران ماند. لذا کنگره شهدای لشکر زیر نظر هیچ سپاهی نیست.

وی افزود: با وجود چنین شرایطی در طی این مدت کنگره لشکر 10 سیدالشهدا(ع) پیش از این 400 هزار قطعه عکس و 600 ساعت فیلم از شهدا و عملیات‌ها جمع آوری کردیم و به تازگی 50 هزار قطعه عکس نیز به آمار افزوده شده است.

باقری دولابی خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد از اسناد جمع آوری شده، شناسایی و شناسنامه دار شده‌اند. این اسناد در اختیار محققین و افرادی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند، قرار می‌گیرد. تاکنون آرشیو غنی و خوبی از لشکر سیدالشهدا به ویژه از شهدای مخابرات بدست آمده است.

وی به رونمایی کتاب شهید «محمد کاشی‌ها» فرمانده گردان المهدی (عج) اشاره کرد و افزود: چند جلد کتاب آماده چاپ داریم که یکی از آن‌ها کتاب فرمانده شهید کاشی‌ها است که این کتاب مورد تایید خانواده قرار گرفته و به وزارت ارشاد ارسال شده است. این کتاب در دی ماه مصادف با شهادت شهید کاشی‌ها در عملیات کربلای پنج رونمایی خواهد شد.

باقری دولابی در خصوص ویژه برنامه‌ هفته دفاع مقدس، گفت: تصمیم داریم همچون سال‌های گذشته ویژه برنامه «شب خاطره» را به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه هنری برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها