محمد حسین جعفریان:

شهید صارمی لیاقت رسیدن به بالاترین درجه لقا خداوند را داشت

مستند ساز و رایزن سابق فرهنگی ایران در افغانستان گفت: تردید ندارم آن مرد لیاقتش را داشت تا به بالاترین درجه رفیع خداوند نائل شود. شاید اگر تدبیر دیگری بود اینک اتفاق دیگری رقم می خورد.
کد خبر: ۲۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳ - 16August 2014

شهید صارمی لیاقت رسیدن به بالاترین درجه لقا خداوند را داشت

به گزارش خبرنگار حوزه جهاد وشهادت دفاع پرس،  محمد حسین جعفریان خبرنگار، مستند ساز و رایزن سابق فرهنگی ایران در افغانستان در مراسم تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار و شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرانی  برگزار شد به نقل خاطره ای از این شهید پرداخت.

سال 75 بود و من به عنوان  رایزن فرهنگی ایران در افغانستان مشغول به کار بودم. آن زمان طالبان (که ایران او را به رسمیت نمیشناخت) مناطق مختلف افغانستان از جمله کابل تصرف کرده.

زمستان سال 75، روزی که محمود به مزار شریف آمد هیچ تلفن ماهواره ای وجود نداشت و اینطور نبود که تلفن همراه دست هرکسی باشد.خبر نداشتم محمود کی می رسد. من یهو دوتا ادم را با چمدان های بزرگی که اندازه نصف قدم بود و 50 کیلویی وزن داشت را دیدم.

مدت یکسالی که با این مرد بودم فهمیدم  ایشان حوزه خبر را به خوبی می شناسد و با ارکان این حوزه اشناست.

یکبار درگیری شدیدی در اطراف مزار شریف رخ داد. می گفتند منطقه ناامن است و کسی نرود. محمود با وجود اینکه وسیله ای نداشت با تاکسی و ون و هرچه بود به سختی خودش را به محل درگیری رساند تا اخبار کشته شدگان را تایید کند و دقیق گزارش دهد.

وقتی طالبان مزار شریف را گرفت شهید صارمی به خاطر مشکل آپاندیسی که داشت از چند روز قبل گرفتار شده بود و در ایران دوران نقاهت را سر می کرد. در این شرایط با آخرین پرواز خود را به مزار شریف رساند. این اخرین پروازی بود که به مزار شریف می رفت چون بعد از ان شهر سقوط کرد.

آن روز دستی این ادم را از تهران به مزار شریف آورد و من را از مزار شریف به تهران برد. تردید ندارم آن مرد لیاقتش را داشت تا به بالاترین درجه رفیع خداوند نائل شود. شاید اگر تدبیر دیگری بود اینک اتفاق دیگری رقم می خورد.

شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی حاضر در افغانستان بود که در 17 مرداد سال 77 در حادثه گروگانگیری همراه 9 دیپلمات سفارت ایران به شهادت رسید و روز شهادت وی را در تقویم به نام روزخبرنگار نام گذاری کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار