حجت‌الاسلام مصلحی:

نباید برای حل مشکلات به دنبال «یهود» و «نصارا» رفت/ راهپیمایی اربعین تهدیدی بزرگ برای آمریکاست

وزیر سابق اطلاعات گفت: سازمان جاسوسی آمریکا CIA حدود 500 دانشجو را به داخل راهپیمایی اربعین فرستاده بود و به آن‌ها یک سری سوال داده بود تا بروند از این جمعیت 25 میلیونی سوال کنند که شما چرا آمده‌اید اینجا؟ نتیجه‌ای که از این سوالات گرفتند این بود که این جمعیت یک تهدید بزرگ برای نابودی آمریکا است.
کد خبر: ۲۵۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ - 18August 2017
نباید برای حل مشکلات به دنبا «یهود» و «نصارا» رفت/ راهپیمایی اربعین یک تهدید بزرک برای نابودی آمریکا استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و وزیر سابق اطلاعات در مراسم یادواره شهید مدافع حرم «هادی باغبانی» که شب گذشته (پنج‌شنبه) در مسجد امام رضا (ع) واقع در محله حکیمیه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر به تاریخ پرداخته نمی‌شد، نهضت امام حسین (ع) دچار تحریف بزرگی می‌شد، اظهار داشت: پرداختن به تاریخ، مقوله‌ای است که قرآن کریم برای هدایت بشر به آن پرداخته است.

وی افزود: یک سوم قرآن تاریخ است و بیش از 2000 آیه قرآن تاریخ گذشتگان را بیان می‌کند، خصوصا تاریخ اقوامی مانند «یهود» و «نصارا» که باید انبیاء را همراهی می‌کردند اما این کار را نکردند.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «تاریخ معلم بشریت است»، افزود: اگر ما به تاریخ توجه نکنیم نمی‌توانیم مسیر هدایت و صراط مستقیم را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه شهید هادی باغبانی مستندساز مدافعین حرم بوده است، خاطرنشان کرد: شهید باغبانی یک مسیر قرآنی را طی می‌کرد که اجازه ندهد این حرکت مدافعین حرم فردا دچار تحریف و تفسیر غلط شود.

رئیس نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان داشت: قرآن کریم در بیان تاریخ سه هدف را دنبال می‌کند.

وی افزود: اولین هدفی که خدا از بیان تاریخ دارد، این است که انسان‌ها عقل خود را به کار بیاندازند، حوادث تاریخی را تجزیه و تحلیل کنند و از آن درس بگیرند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، افزود: در این چهار دهه، حوادث مختلفی برای انقلاب اتفاق افتاده است و جریانات مختلفی از جمله استکبار، منافقین، عوامل داخلی و خارجی سعی کرده‌اند که مقابل این انقلاب ایستادگی کنند.

وی افزود: فکر نکنیم که منافقین فقط در دهه 60 بودند و دیگر تمام شدند، انفاقا منافقین امروز بسیار پیچیده‌تر از دهه 60 در میدان هستند و چهره نفاق امروز در کشور از پیچیدگی بیشتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه قرآن کریم به اقوام «یهود» و «نصارا» به طور ویژه‌ای پرداخته است، خاطرنشان کرد: یهود و نصارا دنیای امروز همان آمریکا و اسرائیل هستند.

وی با اشاره به آیه 51 سوره مائده، اظهار داشت: خداوند در این آیه به کسانی که ایمان آورده‌اند می‌گوید که شما انقلاب را قبول کردید و در مسیر انقلاب قرار گرفتید پس ولایتمدار یهود و نصارا نباشید.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: خداوند در آیه بعد می‌فرماید از میان کسانی که ایمان آوردند و در مسیر انقلاب قرار گرفتند، عده‌ای دچار مرض هستند و دنبال این هستند که با سرعت به دنبال یهود و نصارا (آمریکا و اروپا) بروند و وقتی که به آن‌ها میگویی که چرا این کار را می‌کنید، می‌گویند که می‌ترسیم به ما لطمه بزنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه امروز آمریکا می‌گوید «گزینه نظامی روی میز است» افزود: این قضایایی که ما امروز داریم زمان پیغمبر هم بوده است، برخی از صحابه رسول خدا به دنبال یهود و نصارا بودند، امروز هم برخی به دنبال آمریکا و اروپا هستند و وقتی به آن‌ها می‌گوییم که چرا دنبال آمریکا و اروپا می‌روید، می‌گویند «گزینه نظامی روی میز است».

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌‌فرمایند که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، خاطرنشان کرد: آمریکا به افغانستان و عراق آمد و عربده کشی کرد، اما هیچ غلطی نتوانست بکند.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به اسارت شهید مدافع حرم «محسن حججی» به دست تکفیری‌های داعش، افزود: ما تعدادی از نیروهای آمریکایی را که اخیرا در خلیج فارس اسیر کردیم، شلوارشان را خیس کردند. در مقابل آن شهید حججی هم اسیر شد، اما دیدیم که چگونه با اقتدار ایستاده بود و هیچ ترسی به خود راه نداده بود.

وی بیان اینکه امروز عده‌ای در داخل، سپاه را برنمی‌تابند و می‌گویند که مقابل کدخدا نباید ایستادگی کرد خاطرنشان کرد: کار بزرگ موشکی که سپاه پاسداران علیه داعش انجام داد، تا چند روز دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس را مبهوت کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: «ناتو» به عنوان یک تشکیلات نظامی مدعی در دنیا، قبل از آزادی «حلب» در تجزیه و تحلیلی اعلام کرده بود، با اقداماتی که در اطراف حلب انجام شده است، حزب‌الله لبنان، ارتش سوربه، مدافعین حرم و ... هیچ کدام نمی‌توانند این شهر را آزاد کنند و چون حلب را نمی‌توانند فتح کنند، حکومت سوریه از بین می‌رود.

وی افزود: وقتی به بعضی از افراد داخل کشور که این تحلیل را خوانده بودند می‌گفتیم در شرایطی که آمریکا و اسرائیل مقابل «بشار اسد» ایستاده‌اند یک گفت‌وگوی تلفنی با وی داشته باشید، حاضر به انجام این کار نمی‌شدند و فکر می‌کردند که حکومت سوریه به‌ زودی سقوط می‌کند.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه آزادی حلب یک امداد غیبی الهی بود، بیان داشت: بعد از آزادی حلب، همین افرادی که حاضر نبودند با «بشار اسد» گفت‌وگو کنند، با وی تماس گرفتند و او را دلداری دادند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که خدا فتح خود را می‌رساند، کسانی که برای حل مشکلات به دنبال یهود و نصارا بودند، پشیمان می‌شوند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس هدف دوم قرآن کریم در پرداختن به تاریخ را «عبرت گرفتن از تاریخ» عنوان کرد و افزود: در همین 40 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، برخی افراد با جایگاهی که داشتند کارشان به کجا کشید؟ این‌ها عبرت گرفتن از تاریخ است.

حجت الاسلام مصلحی در تبیین هدف سومی که قرآن کریم از پرداختن به تاریخ دارد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌گوید که با توجه به حوادث تاریخی احساسات باید شما را به حرکت در بیاورد.

وی افزود: در سال گذشته که جمعیت 25 میلیونی در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کرد، از هر کدامشان که می‌پرسیدی چرا به اینجا آمدی می‌گفتند آمده‌ایم که به امام حسین (ع) بگوییم که راهش را ادامه خواهیم داد، این همان احساساتی است که انسان‌ها را به حرکت درآورده است.

وزیر سابق اطلاعات گفت: سازمان جاسوسی آمریکا CIA حدود 500 دانشجو را به داخل راهپیمایی اربعین فرستاده بود و به آن‌ها یک سری سوال داده بود تا بروند از این جمعیت 25 میلیونی سوال کنند که شما چرا آمده‌اید اینجا؟ نتیجه‌ای که از این سوالات گرفتند این بود که این جمعیت یک تهدید بزرک برای نابودی آمریکا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در جستجوگر گوگل جمله «آمریکای در حال فروپاشی» را جستجو کنید می‌بینید که حدود 14 میلیون مقاله‌ای که خود اساتید دانشگاه‌های آمریکا نوشته‌اند یافت می‌شود که عمده این مقالات منشأ فروپاشی آمریکا را انقلاب اسلامی ایران می‌دانند.

انتهای پیام/113
نظر شما
پربیننده ها