در حاشیه نماز جمعه قم صورت گرفت:

تجلیل از خانواده شهید «محسن حججی» با حضور رئیس مجلس خبرگان در قم

خانواده معظم شهید «محسن حججی» در حاشیه برگزاری نماز جمعه امروز شهر قم با حضور رئیس مجلس خبرگان رهبری تجیل شدند.
کد خبر: ۲۵۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ - 18August 2017
تجلیل از خانواده شهید «محسن حججی» با حضور رئیس مجلس خبرگان در قمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم تجلیل از خانواده شهید «محسن حججی» با حضور آیت‌الله «احمد جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله «سیدمحمد سعیدی» تولیت آستان مقدس حضرت معصومه و جمعی از مسئولان استانی در حاشیه برگزاری نماز جمعه شهر قم برگزار شد.

 آیت الله سعیدی امام‌ جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلای قدس قم با اشاره به شهادت شهید حججی اظهار داشت: این شهید بزرگوار با شهادت خود و تصاویر منتشر شده امواج فتنه و فسادی که دشمن ایجاد کرده بود به عقب راند و خانواده این شهید عزیز عطر این شهید بزرگوار را شهر به شهر منتشر می‌کنند.

مادر شهید حججی نیز در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار داشت: دوری از فرزندم برایم بسیار سخت است اما از حضرت زینب (س) مدد گرفته‌ام تا دوری فرزندم را بتوانم تحمل ‌کنم.

برگزاری مراسم گرامیداشت شهید حججی در حرم حضرت معصومه (س)

همچنین مراسم گرامیداشت شهید «محسن حججی» و شهدای مدافع حرم پنج شنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و خانواده معظم شهیدان در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، این آیین با مرثیه سرایی و سینه زنی و همچنین دعای پر فیض کمیل همراه بود.

در این مراسم شخصیت هایی همچون آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و رئیس مجلس خبرگان رهبری و خانواده آن شهید حضور داشتند.

حجت الاسلام «سید حمید میرباقری» استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم با تجلیل از مقام شامخ شهید حججی اظهار داشت: شهادت یکی از آرزوهای بزرگ این شهید گرانقدر بود که عاقبت در روزهای اخیر محقق شد و خداوند بهترین دعاها و عطاها را به او عنایت کرد.

وی اضافه کرد: وقتی به زندگی شهید حججی نگاه می کنیم به خوبی می بینیم که جمله رهبر معظم انقلاب یعنی آتش به اختیار که مورد جفا واقع شد و خوب معنا و تعبیر به حرف نشد ، به شدت معنا پیدا کرده است و شهید با همین عمر کوتاه خود دغدغه فرهنگ و دین مردم را داشت و گاهی می رفت در مناطق محروم تا علاوه بر فقر مادی مردم فقر فرهنگی آنها را نیز بر طرف کند.

میرباقری افزود: شهیدی که بعضا از دوستانش نقل می کنند کمد لباس او در پادگان به کتابخانه پادگان در نقطه صفر مرزی تبدیل شد و آن طور که در حالاتش نیز بیان می شود مساله کتاب و کتاب خوانی را خیلی مهم و حائز اهمیت می دانست و همیشه دنبال کار سخت بود و اگر می خواست مسئولیت کاری را بپذیرد سخت ترین کارها را قبول می کرد.

شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان، عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، سر از پیکر پاکش جدا کردند.

سه شنبه شب نیز مراسم پرشور دیگری به پاس بزرگداشت شهید حججی همراه با وداع با دو شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار