مشاور اسد:

پیام نمایشگاه دمشق، پایان جنگ در سوریه و آغاز مرحله بازسازی آن است

مشاور رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به پیام مهم نمایشگاه دمشق برای همه کشورها تأکید کرد که پس از حضور ایران، روسیه و چین در بحران سوریه از نقش کشورهای غربی کاسته شد.
کد خبر: ۲۵۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ - 18August 2017

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نمایشگاه بین المللی دمشق پنجشنبه (روز گذشته) فعالیت خود را پس از توقف 6 ساله آغاز کرد.

در این نمایشگاه 43 کشور از سراسر جهان حضور دارند و فعالیت آن تا 26 آگوست جاری ادامه خواهد داشت.

«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه افتتاح این نمایشگاه پس از توقف 5 ساله را پیام روشنی برای همه کشورها دانست.

شعبان تأکید کرد که این پیام این است که جنگ در سوریه به پایان رسیده است و «ما در آغاز راه بازسازی قرار داریم».

وی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که این تحول رخ داده است و ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش از زمان آزادسازی حلب از دست تروریسم آن را تحمیل کردند.

مشاور اسد خاطر نشان کرد که مشارکت کشورهای مخالف سوریه در این نمایشگاه، یک مسئله طبیعی است و از کشورهای عربی که خواستار همکاری با سوریه هستند، استقبال می‌کنیم.

شعبان پیش بینی کرد که روابط سوریه در آینده با کشورهای عربی بسیار بهتر خواهد شد و جنگ در این کشور بسیاری از کشورها از جمله غربیها را تغییر داد که پس از بروز نقش همپیمانان سوریه مانند ایران، چین و روسیه، از قدرت آنان کاسته شد.

آخرین دوره این نمایشگاه که نخستین بار در سال 1954 دایر شد، در تابستان سال 2011 بود و این مسئله به خاطر مسائل امنیتی و جنگ علیه سوریه بود.

کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران، روسیه، مصر، امارات، ونزوئلا و عراق حضور دارند. نکته جالب توجه در نمایشگاه امسال حضور برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، بلژیک، ایتالیا، هلند و یونان است.

 منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار