خالد و مجتبی برادرانی که نماد وحدت شدند

«2 برادر، خالد و مجتبی» مستندی درباره مقاومت اقشار مختلف مردم در برابر تهاجم تروریست‌ها و تکفیری‌ها در سوریه روی آنتن شبکه افق می‌رود.
کد خبر: ۲۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ - 19August 2017
خالد و مجتبی برادرانی که نماد وحدت شدندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مستند «2 برادر، خالد و مجتبی» روایت گر برادری و حس انسان دوستی در میان شیعان و اهل سنت سوریه است، مردمی که چند سالی است آماج حملات تروریست ها و تکفیری ها قرار گرفته اند و برای نجات کشورشان، وحدت را ملاک و معیار قرار داده اند.

داستان این فیلم درباره خالد و مجتبی دو جوان سنی و شیعه است که در منطقه زینبیه به دفاع از کشورشان مشغول هستند، آنها به مناطق جنگ زده سوریه می روند و درگیري ها و اغتشاشات اخیر در این کشور را تعریف می کنند.

آنها می گویند اتحادی نانوشته میان کشورهای غربی و تروریست ها که دست پرورده مستکبران جهانی هستند وجود دارد و همه آنها برای از میان برداشتن نظام حکومتی سوریه که محور مقاومت در مقابل صهیونیست هاست همراه شده اند و از هیچ جنایتی علیه ملت مظلوم این کشور فروگذار نیستند.

در این میان سوری ها شامل همه اقوام و طوایف گوناگون و پیروان ادیان مختلف هم با یکدیگر متحد شده و با الگوبرداری از بسیج مردمی در ایران که تجربه پیروزی در جنگ تحمیلی را داشت، پای در میدان نهاده اند؛ اهل سنت و شیعه که دشمنان تمایل دارند میان آنها جنگ مذهبی و قومیتی به راه بیندازند با هوشیاری کامل در کنار هم قرار گرفته و دوشادوش یکدیگر علیه تکفیر و تروریسم قیام کرده اند.

روح الله رفیعی این مستند را برای شبکه افق تهیه و کارگردانی کرده است.

«دو برادر، خالد و مجتبی» را می توانید شنبه ۲۸ مرداد ساعت ۲۱:۰۰ و تکرار آن را ساعت ۸:۳۰ روز بعد از شبکه افق ببینید.
 
منبع: روابط عمومی شبکه افق
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار