در نشست علی‌عباس کمری با رسانه‌ها تشریح شد؛

برنامه‌های مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر/ حضور نخبگان شاهد در نمایشگاه هنرهای تجسمی عراق

رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر صبح امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این مرکز پرداخت.
کد خبر: ۲۵۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ - 20August 2017
تشریح فعالیت‌های مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر/ حضور  نخبگان شاهد  در نمایشگاه هنرهای تجسمی عراق

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری «علی‌عباس کمری» رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر پیرامون فعالیت‌های این مرکز و دستاوردهای نخبگان صبح امروز (یکشنبه 29 مردادماه) برگزار شد.

کمری با اشاره به طرح های تحولی بنیاد شهید در سال گذشته اظهار داشت: یکی از طرح ها ادغام مرکز تشکل ها و مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید بود که از معاونت فرهنگی به زیرمجموعه دفتر ریاست منتقل شد.

وی با برشمردن برخی اقدامات گفت: ابتدا نقشه کار پنج ساله با برنامه های دولت طراحی شد که بر مبنای آن برخی کارهای زیرساختی انجام شود. هدف اصلی مرکز، تبدیل شدن به مجموعه ای متشکل از کادر انقلابی و جانشین پرور است.

کمری تصریح کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت نخبگان و سرآمدان هستیم از این رو شبکه ملی کارگروه های تخصصی مرکز دانش پژوهان متشکل از نخبگان و سرآمدان را تاسیس کردیم. کارگروه بهداشت و سلامت روان، حقوق و امور بین الملل، توسعه فرهنگی، نیروی انسانی و ارتقا و بهره‌وری اقتصاد دانش بنیان و آی تی و اطلاع رسانی نیز شکل گرفته است و نماینده معاونت های مختلف در درون آن عضو هستند. این کارگروه ها به عنوان اتاق فکر بنیاد شهید محسوب می شود.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر از مزیت های تشکیل کارگروه ها استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه هدف عنوان کرد و افزود: پیش بینی حضور 25 عضو در هر گروه شده است. این کارگروه ها هیچ هزینه ای را بر بنیاد شهید تحمیل نمی کند و منجر به بزرگ شدن بدنه بنیاد نمی شود.

تشکیل بانک ایده نخبگان و تجاری سازی ایده ها

وی از تشکیل بانک ایده نخبگان و تجاری سازی آن خبر داد و گفت: توانسته ایم بودجه مرکز را به رشد سه برابر برسانیم لذا وظیفه مرکز است که بتواند ایده ها را به سمت سازمان های اقتصادی بکشاند و از این خلاقیت استفاده کند.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های نخبه و ایثارگر با بیان این مطلب که به دنبال انعکاس فعالیت های نخبگان شاهد و ایثارگر در مجامع بین المللی هستیم افزود: از جمله برنامه های پیش رو، حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب آلمان است.

حضور گروه نخبگان شاهد و ایثارگر در نمایشگاه هنرهای تجسمی عراق

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با اشاره به برپایی اولین نمایشگاه بین المللی این مرکز بیان کرد: گروهی از نخبگان هنری به نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی عراق دعوت شدند که در نمایشگاهی مجموع 105 تابلو از تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، نقاشی و خط و نگارگری به نمایش گذاشته می شود. دو نفر از اعضای این گروه شش نفره فرزند جانباز و مابقی فرزندان شهید هستند.

وی وظایف دیگر مرکز را برگزاری بازدیدهای علمی در حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: این کار با هدف آشنایی نخبگان با جدیدترین فناوری ها صورت می گیرد. در این راستا در داخل کشور هشت اردو بین صد تا دویست نفره، غالبا در مشهد مقدس داشتیم. دوره های مختلف برای ارتقا سطح دانش برگزار شد. یکی از اردوها، برگزاری آموزش سبک زندگی مبتنی بر مدیریت فردا بود که در 7 استان برگزار شد.

صدور کارت شناسایی هوشمند به نخبگان شاهد و ایثارگر سراسر کشور

وی همچنین از صدور کارت شناسایی هوشمند برای نخبگان شاهد و ایثارگر سراسر کشور و یکسان سازی خدمات بنیاد ملی نخبگان و مرکز دانش پژوهان براساس آیین نامه ها خبر داد.

وی با اشاره به آمار نخبگان در این مرکز گفت: اعضای مرکز در مجموع 8 هزار و 122 نفر هستند که از این تعداد 2 هزار و 775 نفر خانم و 5 هزار و 347 نفر آقا هستند. تعداد کل دستاوردها در سال 95، 3 هزار و 548 مورد بوده است و در سه سال گذشته ده هزار و 822 دستاورد علمی و پژوهشی داشتیم.

کسب 7 مدال المپیاد توسط نخبگان ایثارگر

وی از کسب هفت مدال در بخش المپیادهای ملی و بین المللی توسط نخبگان این مرکز یاد کرد و افزود: 2 هزار و 607 مقاله برتر 460 کتاب برتر که 430 عنوان تالیف هئیت علمی بوده که در دانشگاه تدریس شده و 74 اختراع داشتیم از دیگر دستاوردهای این مرکز است. همچنین 7 مدال آور، 13 دانشجوی برتر و 10 طرح تحقیقاتی برتر داشتیم.

کمری بیان داشت: برحسب نسبت ایثارگری 2 هزار 894 فرزند شهید 91  همسر شهید، هزار و 561  جانباز، 314 همسر جانباز، 2756 فرزند جانباز، 148 آزاده، 39 همسر آزاده و  224 فرزند آزاده عضو نخبگان و سرآمدگان شاهد و ایثارگر هستند.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با ارائه آمار جامعه نخبگان ایثارگر گفت: بر حسب مقطع تحصیلی در سال 96، 239 دانش آموز در مقطع زیر دیپلم و دیپلم، 113 نفر در مقطع کاردانی، 856 نف ردر مقطع کارشناسی، 3 هزار و 127 نفر مقطع ارشد، 2 هزار و 400 نفر در مقطع دکترا، هزار و 156 نفر در مقطع دکترای تخصصی، هزار و 156 نفر در مقطع دکترای تخصصی پزشکی و 64 نفر در مقطع فوق تخصص، 54 نفر در سطح یک و 2 حوزه و 120 نفر در سطح عالی حوزه در مرکز عضو هستند.  

وی هدف تشکیل مرکز تشکل های شاهد و ایثارگر را نظارت و مدیریت بر شکل‌گیری، تاسیس و حمایت از تشکل ها دانست و افزود: در ابتدای کار 30 تشکل داشتیم که به ثبت نرسیده بود. در اولین گام آیین‌نامه‌ای برای تاسیس و راه اندازی بخش های درونی سازماندهی کردیم.

کمری تصریح کرد: تنها تشکلی اعتبار دارد که با مجوز مکتوب مرکز به ثبت برسد. این ساز و کار برای ثبت تشکل ها در بنیاد شهید برای حفاظت از برندهای ایثارگری و نام هایی که جامعه آن را می شناسد، لازم بود.

ثبت قانونی 150 تشکل ایثارگری

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با اعلام اینکه در حال حاضر نزدیک به 300 تشکل خود را معرفی کرده است که  کار ثبت قانونی 150 تشکل انجام شده است به اقدامات پیش رو اشاره کرد و افزود: توانمندسازی تشکل ها، برگزاری کارگاه های آموزشی، راه اندازی شبکه ملی اطلاع رسانی، تشکیل بانک اطلاعات تشکل ها، تشکیل کمیسیون های مختلف شامل چهار کمیسیون در حوزه حقوق و بین الملل، درمان، فرهنگی و ورزشی از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به تربیت مدیران متعهدف متخصص و مجاهد در مرکز نخبگان شاهد در تقاضایی از مسئولین گفت: تقاضایی ما از مسئولین این است که برای رسیدن به جامعه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان به دنبال نخبگان ایثارگر در پست های مدیریتی باشند.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار