«غلامرضا کاتب» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عدم یکسان‌سازی تعرفه‌ها زمینه‌ساز ظهور قاچاق کالا و ارز/ قاچاق کالا به 15 میلیارد دلار در سال کاهش یافت

نماینده مردم شهرستان گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی‌که تعرفه‌ها و قیمت‌های کالای داخلی با کالاهای خارجی برابر نباشد، معضل قاچاق کالا و ارز همچنان گریبان‌گیر کشور خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ - 25August 2017

ی

«غلامرضا کاتب» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، قاچاق کالا و ارز را عمده‌ترین مانع شکوفایی اقتصاد کشور و تهدیدی جدی در ویران شدن چرخه‌ی تولیدات ملی دانست و اظهار داشت: متاسفانه تا زمانی که تعرفه‌ها و قیمت‌های کالای داخلی با کالاهای خارجی برابر نباشد، معضل قاچاق کالا و ارز همچنان گریبان‌گیر کشور خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، تلاش‌های چشم‌گیر گمرک کشور را مورد تقدیر قرار داد و افزود: در زمینه‌ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات مهمی انجام شده؛ اینکه میزان قاچاق کالا به زیر 15 میلیارد دلار در سال رسیده، این نشان‌دهنده تلاش‌ها و فعالیت‌های جدی در مبادی ورودی کشور است که با توجه به این میزان کاهش در آمار به خوبی می‌توان دریافت که گام‌های موثری از سوی گمرک و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی کشور برداشته شده است.

این نماینده مجلس، قاچاق کالا و ارز را از مهم‌ترین دلایل بیکاری، رکود بازار و ضعف و عدم انگیزه کارگران در تولید کالاهای داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام مسوولین باید دست به دست هم بدهند، و هر کس به زعم خود برای ریشه‌کن کردن این پدیده کار کند.

غلامرضا کاتب در پایان از یکسان‌شدن تعرفه‌ها و قیمت‌های کالاهای داخلی در قیاس با کالاهای خارجی ابراز امیدواری کرد و گفت: سیستم‌های تعرفه‌ای کشور باید به گونه‌ای تنظیم شود که شاهد قاچاق کالا و ارز در کشور نباشیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار