عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بین حضرت امام (ره) و شهید عراقی رابطه مرید و مرادی بود

یکی از اعضای شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی رابطه بین امام(ره) و شهید عراقی را رابطه‌ مرید و مراد دانست و گفت: رابطه شهید عراقی با امام خمینی(ره) به حدی بود که امام در مراسم تشییع شهید شرکت کردند.
کد خبر: ۲۵۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ - 27August 2017
بین حضرت امام (ره) و شهید عراقی رابطه مرید و مرادی بود

احمد علی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به شهادت شهید مهدی عراقی اظهار داشت: شهید مهدی عراقی مبارز نستوه و یار همیشگی حضرت امام راحل (ع) بود که بیشتر عمر شریف خود را در زندان‌های رژیم سفاک پهلوی گذراند.

وی ادامه داد: رنج سال‌ها زندان و تبعید بر جسم این شهید عزیز نشست و او را سال‌ها پیرتر از سن واقعی خود نشان می‌داد؛ البته باکی نیست بر یاران امام (ره) که در راه عقیده، آرمان‌ و ارزش‌های خود جان بفرسایند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: بنده به‌عنوان یکی از اعضای کوچک موتلفه اسلامی مفتخرم در حزبی حضور دارم که شهیدانی همچون شهید بزرگوار عراقی جزو پایه‌گذاران آن بودند و امیدواریم خداوند توفیق نصیب کند عظمت این شهید را درک کرده و در راه اعتلای حزب مفتخر مؤتلفه اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکنم.

این کارشناس سیاسی افزود: این شهید بزرگوار از اولین کسانی بود که دست بیعت با شهید نواب صفوی داد و جزو فدائیان اسلام لقب گرفت.

مقدم سابقه مبارزاتی این شهید را قبل از مبارزات شهید نواب صفوی معرفی کرد و ادامه داد: در تاریخ مبارزات اسم ایشان برای ملی شدن صنعت نفت و همراهی وی با آیت‌الله کاشانی ثبت شده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: پس از شهادت شهید نواب صفوی حاج مهدی عراقی پای از مبارزه نکشید و با حفظ تشکیلات فدائیان اسلام بر ادامه راه آنان پای فشرد.

وی تصریح کرد: رحلت آیت الله بروجردی (ره) بهانه‌ای شد که این شهید با مراد خود حضرت امام راحل (ره) آشنا شود و دریابد پرچمی را که شهید نواب صفوی برای حکومت اسلامی بلند کرد حضرت امام راحل (ره) با صلابت بیشتری درصدد است ادامه دهد و وی مصمم‌تر از پیش گم شده سال‌های سال خود را در وجود نورانی امام (ره) ببینید و تا پای جان دست از حمایت امام راحل (ره) و جان‌نثاری در راه آرمان‌های ایشان دریغ نکند.

مقدم خاطرنشان کرد: ارتباط مرید و مرادی حضرت امام (ره) و شهید عراقی آنچنان بود که مفتخر شد به‌عنوان تنها کسی که حضرت امام (ره) در تشییع جنازه اش شرکت کرد و در آن مراسم سخنرانی داشتند.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: در آن سخنرانی امام فرمودند نباید شهید عراقی در رختخواب از دنیا می رفت باید شهید می شد همچنان که به این افتخار در نهایت نائل شد.

وی تصریح کرد: آری حقیقت دارد مزد یک عمر مجاهدت مخلصانه این شهید جز اینکه خریدار جان شهید خداوند باشد شایسته نبود.

مقدم ادامه داد: مبارزات این شهید پس از شهادت شهید نواب صفوی و آشنایی با جمعیت مؤتلفه اسلامی وارد فضای دیگری می‌شود و تا جایی به‌حق بودن مؤتلفه برای وی محرز می‌شود که یکی از گردانندگان تشکیلات جمعیت مؤتلفه این شهید می‌شود و دست یاری به آنان داده و در اعدام انقلابی حسنعلی منصور شرکت کرده و به اراده حق تعالی علیرغم محکومیت به اعدام شهیدان بخارایی، نیک نژاد، صفار هرندی، صادق امانی این شهید و هاشم امانی با فشار روحانیت و مردم از اعدام نجات می‌یابد زیرا تقدیر چنین رقم خورده بود که انقلاب از برکات وجودی وی بهره‌مند شود و بعد از طی یک عمر مجاهدت به دست فرقه منحرف فرقان به شهادت نائل آید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: یار همیشگی امام راحل(ره) که از ملی شدن صنعت نفت مبارزات خود را بر علیه رژیِم خودکامه پهلوی آغاز کرده بود در طی مسیر از راه حق ذره‌ای اعوجاج نداشت و با اعتقاد به حق بودن مسیر خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: این شهید در طی مسیر مبارزات خود هر تشکیلات و گروهی را که یقین داشت زاویه‌ای با اسلام ناب محمدی ندارد و در اعتقاد آن گروه خللی نیست به آن پیوست و در اعتلای هدف ناب آن از جان مایه گذاشت از این رو است که در ابتدا به فدائیان اسلام می‌پیوندد و بعد از شهادت شهید نواب صفوی جمعیت مؤتلفه اسلامی را انتخاب می‌کند.

مقدم مؤتلفه اسلامی را مفتخر دانست که بنیانگذاران آن شهدایی همچون شهید بزرگوار عراقی هستند و ادامه داد: بر تارک پر افتخار این حزب نام این شهیدان می‌درخشد. همانانی که راه پر فروغی را پیش چشم این حزب گذاشتند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان گفت: بنده به‌عنوان یکی از اعضای کوچک این حزب با گرامیداشت یاد این شهید بر روح بلند و با عظمت شهید مهدی عراقی درود می‌فرستم و با صدای بند می‌گوییم که آنانی که راه اسلام ناب محمدی را بی‌فروغ می‌خواهند بدانند مؤتلفه اسلامی در راه اعتلای کلمه الله هزاران شهید همچون شهید عراقی و شهید لاجوردی تقدیم انقلاب کرده‌ است و اگر موقعیت پیش آید مجدداً دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار