وصیت‌نامه شهید محمدرضا وثاقتی؛

پیروزی اسلام نیاز به ایثار و از خود گذشتگی‌ دارد

شهید وثاقتی در وصیت‌نامه خود آورده است: امروز روز امتحان و آزمایش است و روز نشستن در خانه و سرگرم شدن به مسائل دنیوی نیست و اسلام عزیز نیاز به جوانمردی‌ها و ایثارها و از خود گذشتگی‌ها دارد و عزت و آبروی ما بستگی به این جنگ سرنوشت‌ساز دارد.
کد خبر: ۲۵۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 01September 2017
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمدرضا وثاقتی» یک اردیبهشت 1338 در خنجین در استان مرکزی متولد شد. وی در دوران انقلاب در صف راهپیمایی علیه رژیم پهلوی شرکت داشت. شهید وثاقتی سال 1361 به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در قسمت کارگزینی کمیجان کار خود را آغاز کرد. شهید وثاقتی در اواخر دی ماه 1365 با موافقت رئیس اداره به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شتافت. سرانجام وی در دوازدهم بهمن 65 طی عمليات کربلای 5 به درجه شهادت نائل آمد.
 
وصیت‌نامه شهید «محمدرضا وثاقتی»
 
(10 شهریور منتشر شود) وصیت‌نامه شهید محمدرضا وثاقتی/ پیروزی اسلام نیاز به ایثار و از خود گذشتگی‌ دارد 
 
(10 شهریور منتشر شود) وصیت‌نامه شهید محمدرضا وثاقتی/ پیروزی اسلام نیاز به ایثار و از خود گذشتگی‌ دارد 
 
با سلام و درود فراوان به پدید آورنده‌ی جهان و خالق زمین و آسمان و کوبنده‌ی ستمگران و با سلام و درود بر خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) و با سلام به مولای متّقیان، امیرمومنان حضرت علی ابن ابی طالب (ع) و با سلام به سرور و سالار شهیدان و آموزنده درس شجاعت و شهامت و شهادت حضرت امام حسین (ع) و با سلام و درود فراوان به بیدارکننده‌ی انسان‌ها و آموزنده‌ی عدل و عدالت، حضرت مهدی (عج) ارواحنا لمقدمه‌الفداء و با سلام درود فراوان به نایب برحق امام زمان حضرت امام خمینی روحی‌ له الفداء و با سلام و درود بر امت همیشه در صحنه و بیدار جمهوری اسلامی ایران.
 
خدایا تو خود شاهدی که برای چه منظور و هدفی در این عرصه‌ی پیکار قدم می‌نهم، تنها هدف من برای رضای تو و برای برقراری و برپا ماندن نظام عدل الهی در جهان اسلام و لبیک گفتن به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان حضرت امام که همانا ادامه دهنده‌ی راه انبیاء و اولیاءالله می‌باشد، است. و ای خدای مهربان من، مال و ثروتی ندارم تا در راه تو خرج نمایم لذا این جسمی که خودت آفریدی و در آن روح دمیده‌ای، اگر مورد قبول درگاهت واقع شود در راه تو هدیه می‌کنم، و ای معبود من؛ ای تنها کسی که به تمام اسرار جهان آگاه می‌باشی، اگرچه من در زندگی لغزش‌های زیادی داشته‌ام و از امر تو نافرمانی کرده‌ام لکن تو بزرگتر از آنی هستی که نخواهی مرا مورد عفو خودت قرار دهی.
 
و اما پیامی به امت اسلام و همیشه در صحنه ایران به خصوص جوانان حزب الله:
 
ای عزیزان امروز روز امتحان و آزمایش است و روز نشستن در خانه و سرگرم شدن به مسائل دنیوی نیست و اسلام عزیز نیاز به جوانمردی‌ها و ایثارها و از خود گذشتگی‌ها دارد و عزت و آبروی ما بستگی به این جنگ سرنوشت‌ساز دارد. لحظه‌ای به خود بیایید و خوب فکر کنید عبارت «کلّ نفس ذائقه الموت» بر حق است و روزی هم تک تک شما در می‌یابد، انسان یک روز به دنیا می‌آید و روزی هم از دنیا خواهد رفت، پس چه بهتر که آیه مبارکه‌ی «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله... » شامل حال ما شود و در راه خداوند تبارک و تعالی کشته شویم، همان‌طور که خداوند در قرآن می‌فرماید: ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم؛ اگر دین خدا را یاری کنید خداوند هم شما را یاری می‌کند و اگر بخواهید در این راه سستی نمایید به ذلت و خواری دچار خواهید شد.
 
و اما ای پدر و مادر می‌دانم با چه زحماتی مرا بزرگ کرده‌اید. باید افتخار کنید که من در این راه کشته می‌شوم و هیچوقت ناراحت من نباشید. از خداوند بخواهید مرا مورد عفو و مغفرت خودش قرار دهد و همچنین زحماتتان را که جبران ناپذیر است، حلالم نمایید. و شما خواهرانم سعی کنید در زندگیتان زینب‌وار باشید.
 
و برادرم پس از رفتن من وظیفه سنگینی بر دوش شما می‌افتد که آن هم پیروی از دین اسلام و رهبر عزیز و ادامه دادن راه شهدا می‌باشد.
 
و ای همسرم از تو می‌خواهم در هر حال حجاب خودت را حفظ نموده و فرزندان را خوب تربیت نمایی که ان‌شاءالله برای اسلام و امت شهیدپرور مفید واقع شوند و همه شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم.
 
ضمنا از کلیه خویشان و همکاران حلالیت می‌طلبم.
 
والسلام علی من التبع الهدی
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار  
رزمندگان اسلام نصرت عطاء بفرما  
 
1365/11/5
                      
العاصی محمدرضا وثاقتی
 
انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار