امیر حاتمی در جمع خبرنگاران:

تقویت پدافند هوایی جزو برنامه‌های وزارت دفاع است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پدافند هوایی نقش موثری در خنثی‌سازی گزینه‌های روی میز دشمنان داشته است، گفت: تقویت پدافند هوایی جزو برنامه‌های وزارت دفاع در دوره جدید است.
کد خبر: ۲۵۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ - 29August 2017
تقویت پدافند هوایی جزو برنامه‌های وزارت دفاع استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز (سه‌شنبه 7 اردیبهشت) صورت گرفت، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پدافند که به فرمایش فرمانده معظم کل قوا اولویت نیروهای مسلح است، تقویت پدافند هوایی جزو برنامه‌های وزارت دفاع در دوره جدید است.
 
وی افزود: در هر سه سطح ارتفاع پست، متوسط و بالا، ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های پدافندی را مدنظر قرار خواهیم داد.
 
امیر حاتمی تاکید کرد: با توجه به حجم نیازی که در ارتفاع پست وجود دارد، ان‌شاالله با تمرکز جدی‌تری در این حوزه اقدام خواهیم کرد. 
 
وی در خصوص پرداخت بخشی از هزینه ترانزیتی هواپیماهای مسافربری که از آسمان ایران عبور می‌کنند به قرارگاه پدافند هوایی و مطرح شدن این موضوع در مجلس شورای اسلامی و اینکه توسط برخی از نهادها جلوی این پرداخت گرفته شده است، گفت: این موضوع کاملا درست است. کاری که پدافند هوایی برای تامین امنیت فضای کشور انجام می‌دهد، کار پرحجم و زیادی است که باید مورد مساعدت قرار گیرد؛ بنده نیز به نوبه خودم پیگیر این موضوع خواهم بود.
 
وزیر دفاع در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی خود از توان عملیاتی پدافند هوایی گفت: اگر دشمن تاکنون نتوانسته است تهدیدات خود را عملی کند و گزینه‌های روی میزش را اجرایی کند، به دلیل توان بازدارندگی نیروهای مسلح بوده است و در این رابطه با توجه به اینکه مهمترین عامل تهاجمی دشمن در عرصه هوا است، پدافند هوایی نقش موثری داشته است؛ به عبارت دیگر پدافند هوایی نقش موثری در خنثی‌سازی گزینه‌های روی میز آمریکا و دشمنان داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: چهره‌هایی که امروز در قرارگاه مشاهده کردیم، انقلابی، جهادی، تحسین‌ برانگیز و امیدوار کننده بود. در این بازدیدی که داشتیم دستاوردهای بسیار خوبی که توسط این قرارگاه طراحی و تولید شده است را مشاهده کردیم که نشان دهنده روحیه انقلابی و جهادی در کنار علم و دانش است.
 
امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز اظهار داشت: وزیر محترم دفاع با بخش پدافند هوایی نامانوس نبوده و وی پیش از این و در سمت‌های قبلی، بخش‌های مختلف قرارگاه را ارزیابی می‌کردند و ما را با رهنمودهای خود راهنمایی می‌کنند. در حال حاضر نیز که وزیر هستند، با تدابیر خود ما را کمک خواهند کرد تا قرارگاه پدافند هوایی با سامانه‌های راداری و نقاط پدافندی بیشتر و سامانه‌های موشکی با برد بالاتر کار خود را پیش ببرد. با وجود امیر حاتمی، قطعا کمک‌ها بیشتر از گذشته خواهد شد.
 
وی ادامه داد: همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم، پیش از ورود سامانه‌های خارجی، متخصصان داخلی ما در حوزه پدافند و صنعت دفاعی، توانسته بودند بسیاری از سامانه‌ها را در داخل طراحی و تولید کنند. بسیاری از سامانه‌های پدافندی ساخت وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و متخصصان پدافندی کشور است که این موجب افتخار است و ما نیز به صنعت دفاعی کشور در این خصوص تبریک می‌گوییم.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها