مخالفت دبیر‌کل سازمان ملل با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

دبیر‌کل سازمان ملل در نشست خبری با نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را غیرقانونی توصیف کرد.
کد خبر: ۲۵۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ - 29August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل در جریان کنفرانس خبری مشترک با «رامی الحمد لله» نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله تاکید کرد: شهرک‌سازیها غیر‌قانونی است و مانعی است که برای اجرای گزینه راهکار تشکیل دو کشور باید برداشته شود.

وی افزود: سازمان ملل و شخص من تمام تلاشمان را برای اجرای راهکار تشکیل دو کشور و ایجاد شرایط مناسب برای پایان دادن به اشغالگری به کار می گیریم.

وی هم چنین از دو طرف فلسطینی و صهیونیستی خواست تا از اقدامات تحریک برانگیز دوری کنند.گوترش هم چنین نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

رامی الحمد لله نیز خواهان حمایت سازمان ملل از ملت فلسطین و مقدسات اسلامی شد وافزود: عدم پای بندی تل آویو به قوانین بین المللی باعث تضعیف قدرت ملت ما و جایگاه سازمان ملل می شود.

این در حالیست که به تازگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که شهرک‌های موجود در اراضی اشغالی به هیچ عنوان برچیده نخواهد شد.

منبع: العالم فارسی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار