مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

نقش روحانیت و بانوان به طور ویژه در موزه انقلاب و دفاع مقدس قم تبیین می‌شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم علاوه بر کارکردهای معمول موزه، به صورت اختصاصی به تبیین نقش روحانیت و بانوان کشور در دفاع مقدس نیز می‌پردازد.
کد خبر: ۲۵۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ - 31August 2017
نقش «روحانیت» و «بانوان» به طور ویژه در موزه انقلاب و دفاع مقدس قم تبیین می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ «احمد حسینی» در نشست کمیته بانوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: در طول دوران جنگ مادرانی بودند که مانند حضرت ابراهیم (ع) فرزندان برومند خود را در راه آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس به قربانگاه فرستادند و این اقدام از روحیه فداکار و پر از مهر و عاطفه یک بانو خبر می‌دهد، این در حالی است که کمتر به نقش آفرینی بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس توجه شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه تنها 15 درصد جنگ به آنچه که در جبهه‌ها گذشت باز می‌گردد، تاکید کرد: رویدادهای دفاع مقدس صرفا منحصر به صحنه‌های عملیات نیست بلکه عمده حوادث و افتخار آفرینی در پشت جبهه و در شهرها و خانه ها اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پس از دوران دفاع مقدس به دستور مقام معظم رهبری به منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی آثار معنوی و فیزیکی دفاع مقدس تشکیل شد.

حسینی با تشریح ساختار بنیاد به صورت هیئت امنایی عنوان کرد: این هیات از 24 نفر از مدیران عالی رتبه نظام، 10 وزیر، پنج معاون رئیس جمهور، فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات تشکیل شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار، احداث موزه انقلاب اسلامی در 31 استان است که این پروژه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و به دلیل جایگاه مذهبی و ویژه استان قم ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کارکردهای معمولی موزه، تبیین نقش بانوان و روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سطح کشور نیز اختصاصی به موزه قم سپرده شده، یادآور شد: در سال گذشته حدود 700 مدخل در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان قم به وجود آمد که کمترین مدخل به حوزه بانوان تعلق گرفت، زیرا فرصت پذیرش مدخل بیشتر در این حوزه را نداشتیم.

این مسئول متذکر شد: به دلیل محدود بودن میزان پذیرش، مداخل حوزه زنان، اشخاص، اماکن و مباحثی که بانوان در آن نقش مستقیم داشتند از قلم افتاده است.

حسینی با ذکر این نکته که جایگاه یک مشاور فرهیخته، تصمیم سازی و هدایتگری و خلق کارهای فاخر و ماندگار برای مدیر است، تصریح کرد: در مورد مدخل‌های دانشنامه دفاع مقدس، اگر از همین ابتدا در مورد موزه آرایی در بخش زنان ورود نشود، زمان افتتاح ما پاسخگو نخواهیم بود، زیرا این مسئولیت بانوان است که با پیگیری‌های لازم، زمینه‌هایی فراهم کنند که موضوعات مختلف از نگاه بانوان هم دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار