عملیات نیروهای نظامی شرق لیبی علیه داعش در اطراف سرت

«نیروهای شرق لیبی» از حملات هوایی به عناصر گروه تروریستی داعش بعد از نفوذشان به جنوب و شرق شهر سرت خبر دادند. همچنین ارتش بر منطقه نوفلیه مسلط شده است.
کد خبر: ۲۵۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ - 05September 2017
عملیات نیروهای نظامی شرق لیبی علیه داعش در اطراف سرتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نیروهای ارتش لیبی که در شرق آن مستقر هستند حملات هوایی خود را به منظور هدف قرار دادن تندروها در منطقه «عین تاقرفت» واقع در بین شهر «سرت» و «زله» در ۳۰۶ کیلومتری جنوب شرقی لیبی آغاز کردند.

 مسؤولان لیبی اظهار داشتند: گروه تروریستی داعش در هفته‌های گذشته جسورتر شده و نظامیان آن تلاش می‌کنند از مناطق بیابانی وارد مناطق ساحلی شوند. آنان همچنین دست به ربودن غیرنظامیان می‌زنند. مسؤولان لیبی تاکید کردند که اقدامات این گروه تروریستی را زیر نظر دارند.

ابراهیم ملیطان، رئیس بخش امنیتی شهر سرت گفت: داعش نیروهای خود را در مجتمع‌های مسکونی در شرق سرت افزایش داده است. آنان ایست‌های بازرسی امنیتی را به مدت ۱۰ دقیقه به پا می‌کنند و سپس متفرق می‌شوند و آزادانه در این شهرها و نیز در بیابان رفت و آمد دارند.

فعالیت‌های روزافزون داعش این نگرانی را برمی‌انگیزد که احتمال می‌رود این گروه تروریستی نیروهای خود را به اطراف سرت که نیروهای محلی و جنگنده‌های آمریکایی آن را مجبور به عقب نشینی از این شهر کردند، بازگردانده باشد.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که ارتش تحت امر خلیفه حفتر به طور کامل بر منطقه نوفلیه در شرق سرت تسلط یافته است.

درگیری‌ها بین نیروهای ارتش شرق لیبی با افراد مسلح داعش که تلاش دارند در منطقه وادی الحمر در شرق سرت پیشروی کنند، شدت گرفته است.

همچنین نیروهای فراری داعش از سرت، بنغازی و درنه در مناطق صحرایی در جنوب غربی سرت و جنوب بنی ولید در حال فعالیت هستند.

گروه تروریستی داعش بار دیگر حضور خود را در منطقه اطراف سرت اعلام کرد، شهری که نیروهای شورای ریاست جمهوری دولت توافق ملی آزادی آن را در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود.

پیشتر داعش مسؤولیت حمله تروریستی پنجشنبه گذشته به ارتش لیبی در ورودی منطقه نوفلیه در جنوب شرقی سرت را برعهده گرفته بود.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها