آتش تقی‌پور:

دفاع مقدس هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود/ هنرمندان باید محتوای آثار دفاع مقدسی را به‌روز کنند

بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: دفاع مقدس هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود بنابراین بهتر است ما نیز مباحث خود را درباره آن به‌روز کنیم.
کد خبر: ۲۵۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ - 05September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آتش تقی پور بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون پس از تماشای نمایش «نامه آخر» به نویسندگی ساغر خواجه امیری و کارگردانی علی برجی در تماشاخانه ماه اظهار کرد: اگرچه دیدن نمایش‌هایی با محوریت جنگ و دفاع مقدس ممکن است ما را یاد فجایع جنگی بیاندازد و عصبانی‌مان کند اما روی هم رفته دفاع مقدس هیچگاه تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه محتوای آثار دفاع مقدس باید به روز شود گفت: بدین معنا که برای امروز هم معنی داشته باشد نه اینکه صرفا به گذشته بازگردد.

تقی پور یادآور شد: به طور مثال درباره اینکه شرایط خانواده شهدا، اسرا و آزادگان چگونه است، جامعه چه امکاناتی برای آنها قائل است و کسانی که دست به قلم می‌برند چطور نگاه می کنند و در نهایت آنچه ساخته و پرداخته شده تنها کافی نیست.

این پیشکسوت عرصه بازیگری اظهار داشت: دفاع مقدس هیچگاه کهنه نمی شود و همیشه هست پس چه بهتر که ما نیز مباحثمان را درباره آن به روز کنیم.

وی درباره تولید اثار دفاع مقدسی گفت: این عقیده شخصی من است که دوست دارم در زمان امروز دفاع مقدس را ببینم اگر هم به گذشته باز می‌گردیم به جنبه‌هایی توجه کنیم که به تلاش‌های انسان‌های بزرگ آن دوره معطوف بوده آنچه دیده و شنیده نشده نه اینکه صرفا عزاداری کنیم بلکه جنبه‌های سازنده دفاع مقدس را مدنظر داشته باشیم.
 
دفاع مقدس هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود/ هنرمندان باید محتوای آثار دفاع مقدسی را به‌روز کنند

تقی پور در پایان گفت: برخی شاید دوست داشته باشند هنوز مباحث گذشته را تکرار کنند درحالیکه دفاع تمام شدنی نیست امروز هم باید تا پای جان و ریختن خون در برابر هجوم بیگانگان دفاع کنیم.

نمایش نامه اخر به کارگردانی علی برجی و بازی پیمان قیاسی، احسان امیدی، آزاده امانی، ناصر عزتی نیا، شادی امیری، نجمه صفایی، آتنا محسنی، سارا وحدت نیا، سامان میرحسینی، روشنک شهبازی هر شب ساعت 18/30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها