سردار کارگر مطرح کرد؛

تدوین سبک زندگی شهدا در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما در این بنیاد در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در حال تدوین سبک زندگی شهدا و رزمندگان هستیم تا به واسطه این امر الگوسازی مناسبی را در جامعه برای خانواده‌ها و جوانان انجام دهیم.
کد خبر: ۲۵۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ - 06September 2017
تدوین سبک زندگی شهدا در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از سنندج، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به جایگاه سبک زندگی در جامعه اظهار داشت: از جمله مواردی که باید در جامعه به آن بیشترین توجه صورت بگیرد بحث فرهنگ عمومی و اخلاق اسلامی است.
 
وی ضمن اشاره به نقش فرهنگ در جامعه گفت: یکی از مسایل مهم در اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگ و فرهنگ عمومی است و اگر ما در مسائلی مانند صرفه‌جویی، اشتغال، مصرف تولیدات داخلی و... می‌خواهیم به اهداف مورد نظر برسیم نیاز داریم در این امر به فرهنگ‌سازی درستی بپردازیم.

سردار کارگر افزود: از بحث‌های مهم دیگری که در جلسه فرهنگ عمومی مطرح است اخلاق عمومی است و باید به این بحث به صورت ویژه پرداخته شود چرا که اگر در این مسیر به توفیقاتی برسیم خیلی از مشکلات جامعه مرتفع می‌شود.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به بحث فضای مجازی و فرصت‌ها و تهدیدات آن اشاره کرد و گفت: دشمن در راستای اهداف تهاجم فرهنگی خود ابزارهایی را در فضای مجازی گسترش داده که هدف مستقیم آن خانه و خانواده است.

وی بیان داشت: زمانی را ما شاهد بودیم که خانواده برای حفظ سلامت فرزندان خود ساعت‌های مشخص و زمان معینی را به فرزندان اجازه می‌دادند تا با محیط خارج از خانه ارتباط داشته باشند، این در حالی است که اکنون با وجود امکانات و تجهیزات فضای مجازی محیط خارج از خانه به خانه راه یافته است و همین امر کنترل فرزندان را با چالش‌ روبرو کرده است به نحوی که برای حل این مسئله خانواده‌ها دست یاری به سمت حاکمیت دراز کرده‌اند.

وی در ادامه به نواقص آموزشی در مراکز تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: جامعه آموزشی ما باید چنان به روز باشند و در بحث‌های به روز جامعه عالم باشند که اگر خواستند برای جامعه آموزش‌پذیر بحثی را مطرح کنند برای آنها جذابیت و تازگی داشته باشد، ولی متاسفانه در حال حاضر شاهد بحث عکس این موضوع در جامعه آموزشی هستیم و مشاهده می‌کنیم که در برخی مباحث بویژه بحث فضای مجازی دانش‌آموزان به روزتر از معلمین خود هستند.

کارگر تصریح کرد: در بحث سواد رایانه‌ای جامعه دانسجویی پیشگام‌تر از اساتید هستند و همین بحث موجب شده است تا مبحث مطرح شده توسط استاد برای دانسجو جذابیت و تازگی نداشته باشد چرا که قبلا در فضای مجازی از این بحث مطلع شده است.

وی از دیگر آسیب‌های فضای مجازی را اعتیاد رایانه‌ای و فضای مجازی مطرح کرد و گفت: اعتیاد به فضای مجازی از معضلاتی است که امروزه جامعه ما را درگیر کرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس از جمله راه‌های مقابله با آسیب‌های فضای مجازی را به روز بودن مسئولین در بحث فضای مجازی عنوان کرد.

سردار کارگر در ادامه به بحث سبک زندگی اسلامی و ایرانی اشاره کرد و گفت: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای ترویج سبک زندگی اىرانی اسلامی در حال تدوین سبک زندگی شهدا و رزمندگان هستیم تا به واسطه این امر الگوسازی مناسبی را در جامعه برای خانواده‌ها و جوانان انجام دهیم.

وی در پایان به حماسه‌آفرینی شهید مدافع حرم شهید «محسن حججی» در جامعه اشاره کرد و گفت: شهید حججی نمونه حاضر و نتیجه سبک زندگی ایرانی اسلامی است چرا که این شهید بزرگوار شهید سردار «احمد کاظمی» را الگوی زندگی خود ساخته بود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار