قدیانی در جمع دانشجویان:

تمدن اسلامی در گذرگاه دولت اسلامی متوقف شده است/ علوم انسانی نیازمند ورود جوان مومن انقلابی

مسئول سازمان بسیج علمی با بیان اینکه برای تحقق دولت اسلامی باید به سمت وحدت حوزه و دانشگاه به صورت عملی برویم، گفت: ما اکنون در مرحله دولت اسلامی متوقف شده‌ایم.
کد خبر: ۲۵۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ - 06September 2017
تمدن اسلامی در گذرگاه دولت اسلامی متوقف شده است/ علوم انسانی نیازمند ورود جوان مومن انقلابیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسین قدیانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در جمع دانش آموختگان دومین دوره مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا، علم بومی را لازمه تمدن سازی خواند و تصریح کرد: علم بر سه بخش علوم دقیقه (پایه و مهندسی)، تجربی و انسانی تقسیم می‌شود. در علوم دقیقه اگر در مبانی مشکلی با غرب نداشته باشیم حتما در کاربردها اختلاف داریم.

قدیانی افزود: اگر علم اتم در نزد شیخ بهایی بوده است از آن حمام که کاربرد عام المنفعه دارد حاصل می شود ولی همین علم در سال 1945 میلادی وقتی توسط دانشمندان غربی کشف و حاصل آن هیروشیما و ناکازاکی شد.

وی ادامه داد: در علوم تجربی ( سلامت) اختلاف نظرمان با غرب بیشتر است. به طور مثال نگاه طب اسلامی کل نگر و نگاه پزشکی نوین جزء نگر است. اگر پیرمردی به دندان پزشک مراجعه کند طب نوین  ایمپلنت یا دندان مصنوعی برای او تجویز می کند. در صورتی که طب اسلامی می گوید کسی که دندان هایش خراب است، سیستم هاذمه او نیز دچار مشکل گشته و اگر دندان های او را ترمیم کنیم فشار بیشتری به سیستم هاذمه آورده شده که مشکلات دیگری ایجاد می کند و همه با هم باید دیده شود.

دبیر قرارگاه جهاد علمی سازمان بسیج مستضعفین با بیان حرکت خلاف جهت علوم دانشگاهی با مبانی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تفاوت ما در علوم انسانی با غرب تفاوت مبنایی است. مبنای ما توحیدی و الهی و مبنای غرب اومانیست، انسان گرایی و اصالت لذت و شهوت است. باید دغدغه مند بود و شب و روز کار و مطالعه کرد، ما کمبود منابع نداریم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ادامه داد: تفاوت دیگر علوم انسانی ما با غرب در چند وجهی بودن دانشمندان است. مثلا ابن سینا هم طبیب حاذق، ریاضی دان و منجم بود. ولی در غرب علم را شاخه شاخه و رشته و رشته کردند که دانشمندان غربی نمی‌توانند کل علم را ببینند و نگاه درستی ندارند. و مثال مولانا درباره فیل در تاریکی صادق است. هرکس در تاریکی به قسمتی از بدن فیل را لمس می کند و حیوانی را تصور می کنند ولی در واقعیت، این اجزا در کنار هم موجودی کاملا متفاوت را تشکیل می‌دهد.

قدیانی افزود: اگر ما در زمینه علوم انسانی ادعای کار داریم ما علم مسلمان‌ها را کار کردیم نه علم اسلام را. برای تحقق دولت اسلامی باید به سمت وحدت حوزه و دانشگاه به صورت عملی برویم و تشکیل تمدن اسلامی به پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی دولت اسلامی حکومت اسلامی و در پایان تمدن اسلامی خواهیم رسید و ما اکنون در مرحله ی دولت اسلامی متوقف شده ایم.

وی در پایان درباره نحوه همکاری با مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا گفت: گمشده  ما جوانانی هستند که در زمینه علوم اسلامی تحقیق می‌کنند. دانش آموختگان دانشگاه امام صادق چند سالی است با سازمان بسیج علمی همکاری کرده و توانسته اند یک متودولوژی در این زمینه ایجاد کنند اما با یک گروه و یک روش به تنهایی به نتیجه نخواهیم رسید و از این کار بلند مدت ایجاد شده در مدرسه صدرا استقبال می کنیم و در حد خودمان از لحاظ مالی و معنوی  کمک خواهیم کرد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار