«اسدی‌کرم» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس مصداق «آتش به اختیار» است

نماینده مجلس شورای اسلامی ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس و اشتیاق آنان برای کمک به همرزمان خود را مصداق «آتش به اختیار» دانست.
کد خبر: ۲۵۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ - 10September 2017
آتش به اختیار همان پایبندی به قانون اساسی کشور است

«علی اسدی‌ کرم» نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به اینکه قانون کشور مشخص‌کننده‌ مرز بین حق و باطل است، اظهار داشت: آتش به اختیار بودن، یک حرکت خودجوش، داوطلبانه و سنجیده است؛ اما در عمل کردن به این امر مهم، باید براساس آنچه قانون برای ما معین کرده است، قدم برداریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، آتش به اختیار بودن در عرصه‌های فرهنگی و علمی را برای جامعه بسیار ضروری و مفید دانست و افزود: در تقویت کردن پایه‌های فرهنگی و پیشرفت در زمینه‌های علمی کشور نباید لحظه‌ای درنگ کرد و در فضای فعلی که جامعه درگیر جنگ نرم است، باید مسئولان ذی‌ربط برای ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی بر اساس قانون اساسی بیش از پیش تلاش کنند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: آتش به اختیار بودن را باید از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی آموخت؛ وقتی که احساس می‌کردند فرد دیگری به کمکشان نیازمند است، سر از پا نمی‌شناختند و برای گره‌گشایی از مشکلات همرزمان خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کردند.

اسدی کرم ادامه داد: هدف شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال جنگ تحمیلی این بود که نگذارند دست نااهلان به مناصب نظام مقدس اسلامی برسد و آن‌ها با جانفشانی، پای‌بندی خود را به این نظام نشان دادند.

وی عمل به قانون اساسی را حلّال مشکلات کشور دانست و گفت: مسئولان باید به شدت قانونمند باشند. وقتی ما مسئولان قانونمند باشیم مردم هم از عملگرا بودن و قانون‌مداری خدمتگذارانشان در نظام الگو می‌گیرند و قانون را رعایت می‌کنند و زمانی هم که قانون سرلوحه تمام کارهایمان قرار گرفت، خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها