سردار علاماتی تاکید کرد؛

لزوم احیا و نشر فرهنگ دفاع مقدس با بهره‌گیری از اسناد و مدارک جنگ

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بر لزوم احیا، سنجش صحت، ارزش‌گذاری، نگهداری و نشر اسناد دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۲۵۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ - 11September 2017
لزوم احیا و نشر فرهنگ دفاع مقدس با بهره‌گیری از اسناد و مدارک جنگبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس صبح امروز (دوشنبه 20 شهریور) در همایش سراسری مدیران و کارشناسان اسناد و مدارک دفاع مقدس که در دانشکده فرماندهی و ستاد دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ و نشر اسناد دفاع مقدس اظهار داشت: وظیفه ما تجمیع و انبارداری اسناد دفاع مقدس نیست.

وی با بیان اینکه باید با رعایت استانداردهای لازم اسناد دفاع مقدس را نگهداری کنیم، افزود: باید با سیاستگذاری صحیح اسناد دفاع مقدس را ارزش‌گذاری و احیا کنیم تا در نهایت در یک فرآیند اصولی و با هماهنگی سایر سازمان‌ها و نهادها به هم‌افزایی برسیم و این اسناد را در اختیار جامعه تشنه فرهنگ دفاع مقدس قرار دهیم.

سردار علاماتی عنوان کرد:‌ وظیفه اصلی ما نشر و احیای فرهنگ دفاع مقدس در پرتو اسناد است و لذا هیچ فردی امروز اجازه ندارد حتی یک برگ از اسناد دفاع مقدس را امحا کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف ما سنجش صحت اسناد است و اگر در این رابطه اهتمام لازم را نداشته باشیم، قطعا باب تحریف باز خواهد شد؛ پس باید با ارزش‌گذاری و سنجش صحت و سقم اسناد از تحریف جلوگیری کرد.
 
رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تاکید کرد: تلاش ما بر این است تا این مجموعه در آینده به عنوان یک مرجع در حوزه دفاع مقدس شناخته شود و فعال باشد.
 
سردار علاماتی همچنین در حاشیه این همایش از راه اندازی سامانه جامع نرم افزاری اسناد دفاع مقدس در 2 ماه آینده خبر داد و گفت: این سامانه فعلا در مرحله برنامه نویسی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه که قابلیت آرشیو اسناد مکتوب، تصاویر، عکس و صوت را دارد، می‌تواند 31 استان را به هم متصل کرده و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای دیگر را که در این حوزه فعالیت دارند را با یکدیگر هماهنگ کند. 
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار