آیت‌الله مجتهد شبستری:

نباید ظلم ۷۰ ساله به فلسطینیان در میانمار تکرار شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نباید اجازه داد ظلمی که ۷۰ سال به مسلمانان فلسطینی روا شده است در میانمار ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۲۵۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ - 16September 2017
نباید ظلم ۷۰ ساله به فلسطینیان در میانمار تکرار شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ضرورت واکنش جدی کشورهای اسلامی نسبت به کشتار مسلمانان میانمار گفت: کشور میانمار کشوری با اکثریت بودایی است که حکومت دست نشانده آمریکایی آن نیز بودایی است اما مسلمانان در آنجا در میان حکومت بی رحم میانمار در اقلیت هستند.

وی افزود: حدود ۶ میلیون مسلمانی که در میانمار زندگی می کنند متاسفانه همواره از سوی بودایی ها تحت ظلم قرار گرفته و شرایط زندگی اسفناکی دارند، این اقلیت مسلمان از حقوق مسلم شهروندی محروم شدند و در روزهای اخیر نیز شاهد بودیم که فشارهای بیشتری علیه آنها اعمال می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مسلمانان میانمار تحت فشار و کشتاری که توسط بودایی ها صورت می گیرد خانه و کاشانه خود را رها کرده و به مرز بنگلادش و مالزی فرار می کنند اما  به دلیل مین گذاری حکومت میانمار در مرزهای این کشور به شهادت می رسند.

وی گفت: متاسفانه در چنین شرایطی هیچ یک از مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر هیچ واکنش از خود نشان نداده و فقط به محکوم کردن لفظی بسنده می کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی براینکه باید در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، دیپلماسی و سیاسی به حکومت میانمار فشار وارد شود ادامه داد: باید دولتهای اسلامی روابط خود را با این کشور محدود کرده و علاوه بر اعمال فشارهای دیپلماتیک حکومت میانمار را تحت فشار اقتصادی نیز قرار دهند تا حکومت بی رحم این کشور دست از کشتار مسلمانان بردارد.

نماینده سابق رولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به موقع اقدام کرد و توانست کمک های بشر دوستانه خود را به بنگلادش روانه کند تا به دست آوارگان و پناهندگان میانماری برساند.

آیت الله مجتهد شبستری عنوان کرد: ایران در تلاش است و اگر سایر کشورهای اسلامی هم تلاش کنند مسلمانان میانمار از زیر بار ظلم نجات خواهند یافت.

وی با بیان اینکه تداوم این کشتار آثار نامطلوبی خواهد داشت گفت: ۷۰ سال است که اسرائیل مسلمانان فلسطینی را تحت آزار و اذیت قرار می دهد، اگر سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای و حکومت های اسلامی وارد عمل شده و نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند از تداوم این ظلم در میانمار جلوگیری خواهد شد در غیر این صورت این نسل کشی ادامه پیدا خواهد کرد. نباید اجازه داد آنچه که ۷۰ سال است در فلسطین رخ می دهد در میانمار ادامه پیدا کند.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: حکومت میانمار و زن بی رحمی که در راس آن قرار دارد مورد حمایت آمریکاست و در سایه همین حمایت ها توانست جایزه نوبل را دریافت کند اما برای مقابله با این ظلم و ستمی که علیه مسلمانان میانماری روا می شود باید به فرموده رهبر فرزانه انقلاب همه حکومت های اسلامی متحد شده و ریشه ظلم در این کشور را از بین ببرند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار