فرمانده سپاه سوادکوه شمالی خبر داد؛

برگزاری مراسم «رژه حماسی، شور حسینی» در شهرستان سوادکوه شمالی

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان گفت: مراسم تجمع بزرگ بسیجیان و اقشار مختلف مردم تحت عنوان «رژه حماسی، شور حسینی» روز جمعه 31 شهریور از گلزار شهدای گمنام تا مصلای نماز جمعه سوادکوه شمالی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ - 18September 2017

برگزاری مراسم «رژه حماسی شور حسینی» در شهرستان سوادکوه شمالی«سید مصطفی موسوی‌نژاد» فرمانده سپاه سوادکوه شمالی و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سوادکوه شمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در مازندران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: شهرستان سوادکوه شمالی در ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری 40 عنوان برنامه شهرستانی خواهد بود.

وی افزود: همچنین 150 برنامه فرهنگی، هنری در سطح حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت این هفته با برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی آغاز شده است، گفت: این مراسم روز جمعه 24 شهریورماه برگزار شد که با استقبال خوبی همراه شد.

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی همچنین به برگزاری همایش مشترک با حضور ائمه جماعت، هیأت امنا، هیأت‌های مذهبی، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیأت‌های امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این مراسم شنبه 25 شهریور ماه با سخنرانی فرمانده سپاه و انتظامی شهرستان با موضوع هم‌افزایی و تعامل بین این نهادها در برگزاری برنامه هفته دفاع مقدس برگزار شد.

وی همچنین اظهار کرد: در این مراسم بر گفتمان ولایت و سبک زندگی اسلامی و یصیرت‌افزایی توسط روحانیون در هفته دفاع مقدس و دهه اول ماه محرم تأکید شد.

این مسئول بیان کرد: در این همایش از 6 نفر از فرماندهان پایگاه‌ها، هیئات امنا و امامان جماعت برتر تجلیل به عمل آمد.

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول ماه محرم، برگزاری مراسم «شیرخوارگان حسینی سربازان خمینی» را روز جمعه 31 شهریور یکی از برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: پس از برگزاری این مراسم تجمع بزرگ بسیجیان و اقشار مختلف مردم را تحت عنوان «رژه حماسی، شور حسینی» از گلزار شهدای گمنام تا مصلای نماز جمعه خواهیم داشت.

موسوی‌نژاد در ادامه بیان کرد: همچنین نشست نهضت روشنگری با موضوع چرایی دفاع مقدس در هشت منطقه از شهرستان با حضور فرمانده سپاه کربلا و دکتر عباسپور برگزار خواهد شد.

وی ضمن پرداختن به مباحث مورد بحث این نشست، گفت: قرار است سخنرانان این نشست ضمن پرداختن به چرایی دفاع مقدس بر استکبارستیزی و ولایت‌مداری تأکید و به مسائل جبهه مقاومت و انقلابی‌گری بپردازند.

موسوی‌نژاد ادامه داد: این نشست در طول هفته دفاع مقدس در منطقه امام کلا، کالی‌کلا، رییس کلا، بشل، اندرگلی، حاجی‌کلا ، بورخیل و نفت‌چال برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی همچنین برگزاری همایش مشترک روحانیون مبلغ در منطقه لفور، یادواره شهدای دانش‌آموزی و محلات در چهار نقطه شهرستان، تجلیل از همسران رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و همایش بزرگ بسیجیان عاشورایی منطقه لفور در هشتم ماه محرم را از جمله برنامه‌های این ایام در شهرستان سوادکوه شمالی دانست.

موسوی‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود به ارسال چهار محموله کمک به جبهه مقاومت توسط مردم این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این چهار مرحله بالغ بر 42 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی توسط مردم به جبهه مقاومت ارسال شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سوادکوه شمالی  همچنین از ارسال پنجمین محموله کمک به جبهه مقاومت خبر داد و گفت: ارسال این محموله در اواخر هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

وی انقلابی بودن را تنها راه استمرار و تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: برنامه های امسال با رویکرد مردمی و با نگاه مسجد محوری پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی به تشکیل هیأت اندشه‌ورز (اتاق فکر) در مساجد و تکایای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این هیأت به چگونگی اثربخشی برنامه‌های هفته دفاع مقدس و دهه اول ماه محرم از جمله فضاسازی با رویکرد این ایام پرداخته می‌شود.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: همچنین در این هیأت در خصوص تبیین گفتان ولایت، مسلمانان میانمار، سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب و نوع پوشش بانوان در مراسم دسته روی و دسته‌جات عزاداری توسط روحانیت معظم تأکید خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری و گفتمان حضرت امام در خصوص نگاه راهبردی دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات جاری کشور در تمامی سطوح تحقق فرمان و فرمایشات این دو بزرگوار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها