محمود عباس:

باید در روند سازش تجدید‌نظر کنیم/ هیچ دولت فلسطینی بدون غزه وجود نخواهد داشت

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان «اسرائیل تعهدات خود در خصوص روند سازش را فراموش کرده است» گفت: باید در روند سازش تجدید‌نظر کنیم.
کد خبر: ۲۵۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ - 20September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اسرائیل برای فرار از مسئولیت‌های خود در خصوص پایان دادن به اشغال فلسطین، به بهانه‌تراشی و وقت‌کشی روی آورده است.

وی افزود: اسرائیل می‌داند کهاشغال سرزمین فلسطین،  خاستگاه طبیعی اقدامات تحریک‌آمیز و خشونت‌آمیز است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه افزود: سازمان ملل، مسئول قانونی، اخلاقی، انسانی و سیاسی پایان دادن به اشغالگری اسرائیل است.

ابومازن گفت: پایان دادن به اشغال فلسطین، برای کامل کردن تلاش‌هایی که ما برای مبارزه با تروریسم انجام می‌دهیم، امری ضروری است.

عباس افزود: طرح صلح عربی مبتنی بر خروج اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی و عربی اشغالی در ازای عادی‌سازی روابط است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اسرائیل تعهدات خود در خصوص روند صلح را فراموش کرده و به ساختن شهرک‌ها ادامه می‌دهد.

عباس گفت: ما باید در روند سازش تجدید نظر کنیم، زیرا صلح نمی‌تواند یکجانبه باشد.

وی افزود: ما از اسرائیل خواستیم که به وضعیت دینی و حقوقی مقدسات احترام بگذارد. تغییر وضعیت تاریخی قدس و ضربه زدن به جایگاه مسجدالاقصی بازی با آتش و تجاوز به مسئولیت‌های ما است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ملت ما در نوار غزه از محاصره ظالمانه اسرائیل در رنج هستند. وی تاکید کرد: هیچ دولت فلسطینی بدون غزه وجود نخواهد داشت.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها