پیشکسوت دفاع مقدس در جهاد سازندگی:

مهندسی جنگ شهید «باقری» نیروها را از قتل عام نجات داد

پیشکسوت دفاع مقدس در جهاد سازندگی با بیان خاطره ای از دفاع مقدس به تشریح توان فرماندهی جنگ توسط سردار شهید باقری پرداخت.
کد خبر: ۲۵۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ - 21September 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سید محمد لاله زار از پیشکسوتان دفاع مقدس در جهاد سازندگی درمراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که صبح امروز (پنجشنبه 30 شهریورماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: قبل از عملیات والفجر مقدماتی سردار حسن باقری، برادر سرلشکر باقری که مغز متفکری بود کنار شهید بقایی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: عملیات آغاز شد و به مشکل جدی برخورد کردیم. در قرارگاه من و سرلشکر باقری بودیم. مدیریتی را ایشان انجام داد که توانستیم در عملیات موفق عمل کنیم. نیروهای عظیمی که در آن دشت بزرگ بودند باید به عقب بر می گشتند. ایشان گفت اگر دستگاه های مهندسی به عقب برگردند همه قتل عام می شوند به همین منظور دستور داده شد که نیروهای مهندسی از گردان های مختلف وارد عملیات شوند و گام به گام به عقب برگردند که این کار با موفقیت انجام شد.

لاله زار گفت: با تمام فشارهایی که دشمن در این سی سال آورده است از جمله جنگ، محاصره اقتصادی و تحریم ها افتخار ما این است که برای یک روز کار عمران آبادانی این کشور را تعطیل نکردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها