همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در مازندران

همزمان با سراسر کشور همایش «شیرخوارگان حسینی» صبح امروز در شهرهای مختلف استان مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ - 22September 2017

برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، همزمان با اولین جمعه ماه محرم و آغازین روز از سی و هفتمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز همایش «شیرخوارگان حسینی» در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در امامزاده‌های شاخص مازندران برگزار شد و سوگواران حسینی و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در آن به عزاداری پرداختند.

بر اساس این گزارش، همچنین مساجد، مصلاها و تکایای مذهبی استان مازندران مملو از حضور شیرخوارگان حسینی با سربندهای «یا علی‌اصغر (ع)» و «یا حسین (ع)» بود.

مادران عاشورایی مازندران از دقایق ابتدایی صبح با حضور در همایش «شیرخوارگان حسینی» و با در آغوش کشیدن کودکان شیرخواره سوگ  در ماتم عظیم حضرت «علی‌اصغر(ع)» به سوگ نشستند.

مادران زینبی مازندران با روی دست گرفتن کودکان خردسال خود و روی دوش گرفتن گهواره خالی«علی اصغر(ع)» لالایی مادرانه‌شان را در سوگ سرباز شش ماهه کربلا با طنین دلنواز نوای «لالا لالا بخواب ای امیدم» و «لالا لالا اصغر بخواب گل مادر»  فریاد زدند.

کفتنی است؛ این مراسم باشکوه  نقاط مختلف استان مازندران با سخنرانی سخنرانان مطرح کشوری همراه بود و مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت حضرت علی اصغر امام حسیت(ع) پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار