شهید «اقبال آدمی» جلوه‌ای از فرهنگ ایثار و شهادت

شهید ناوبان یکم «اقبال آدمی» شهید کردستانی نیروی دریایی ارتش، جلوه‌ای از فرهنگ ایثار و شهادت است و می‌توان زیباترین داستان‌ها و مستندها را در ژانر حماسی از زندگی حماسی این شهید ساخت.
کد خبر: ۲۵۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 24September 2017
شهید «اقبال آدمی» جلوه‌ای از فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش دفاع پرس از سنندج، شهید ناوبان یکم «اقبال آدمی» اول دی‌ماه 1325 در محله چهارباغ شهر سنندج متولد شد و در سال 1344 پس از گذراندن تحصیلات مقطع متوسطه به استخدام نیروی دریایی ارتش در آمد.
 
وی در اواسط شهریور ماه 1359 با وجود اینکه در مرخصی شهرستان به سر می‌برد به محض اطلاع از آتش‌افروزی و تجاوز مرزی رژیم بعث در منطقه اروندرود به یگان خدمتی خود در پایگاه دریایی خرمشهر مراجعه کرد.
 
«اقبال» در تاریخ 31 شهریور به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش را در «بهشت رضا آبادان» به خاک سپردند.

از جمله سوابق ممتاز شهید بزرگوار علاوه بر موارد متعدد تشویق در یگان خود می‌توان به دریافت «مدال سرافراز خدمت» به واسطه احراز شایستگی و لیاقت اشاره کرد.

از زندگینامه این شهید کردستانی نیروی دریایی ارتش و روایت ایثار مایه مباهات مادر فداکارش می‌توان زیباترین داستان‌ها و مستندها در ژانر حماسی ساخت که بی‌گمان مورد اقبال اقشار جامعه، بویژه نسل جوان قرار گیرد و به تعبیری عامل نهادینه شدن باورهای مذهبی و ملی می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها