دومین جلسه شورای راهبردی پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران برگزار شد

دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای راهبردی پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ - 24September 2017
دومین جلسه شورای راهبردی پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای راهبردی پیشکسوتان دفاع مقدس استان مازندران با حضور «علی نبیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، اعضای شورای هماهمگی حفظ آثار دفاع مقدس استان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مسجد فاطمةالزهرا (س) مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران ضمن تشریح عملکرد این اداره کل در دو حوزه تدوین و مرکز فرهنگی دفاع مقدس، اظهار داشت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در تسریع عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران و تدوین نقش ادارات و نهادهای استانی در دفاع مقدس همکاری کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی با موضوع زنان ایثارگر استان در سال گذشته توسط این اداره کل، گفت: بیش از 2 هزار خاطره از 405 زن مازندرانی به دبیرخانه ارسال شد که برگزیده آن در کتابی با نام «کوثر» به چاپ رسید و به زودی توزیع خواهد شد.

سردار ملکی همچنین از برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی با موضوع جانبازان 70 درصد استان در سال جاری خبر داد و گقت: انتظار می‌رود در این جشنواره آثار خوبی به دست ما برسد.

در ادامه «علی نبیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز گفت: در مسیر بسیار ارزشمند دفاع مقدس با مدیریت استاندار تامین منابع که باید صورت می‌گرفت برنامه‌ریزی شد.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در دست بررسی است که نتیجه آن افتتاح فاز اول پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سال جاری با تخصیص بودجه  6 ون یم میلیارد تومانی است تا بتوانیم سرعت این پروژه را افزایش دهیم.

نبیان محل تخصیص بودجه مرکز فرهنگی را از دو منبع استانی و ملی اعلام کرد و افزود: در این بخش بیشترین بودجه به منابع ملی اختصاص دارد و در خصوص تأمین منابع استانی 20 درصد انجام وظیفه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: همه ما مدیران بدهکار به شهدا هستیم چرا که اگر شهدا نبودند امروز آسایش و آرامش نداشتیم.

نبیان اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی برای فاز اول پروژه انجام شود تا در دهه مبارک فجر این پروژه به بهره‌برداری برسد که این مهم نیازمند تلاش و همت همه دستگاه ها است.

وی در پایان از مرکز فرهنگی دفاع مقدس با عنوان پروژه ملی یاد کرد و گفت: این پروژه عظیم ملی باید با دستان توانمند دستگاه‌های اجرایی به اتمام برسد تا همت و تلاش هشت ساله دفاع مقدس ادامه یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها