نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

اجماع هیئت‌های مذهبی سبب بازتاب جهانی شعائر مذهبی می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اجماع و وحدت هیئت‌های مذهبی و حضور حداکثری مردم در یک نقطه مشخص، بازتاب جهانی به شعائر مذهبی می‌بخشد که این مهم رسالت اصلی شیعیان جهان به خصوص ایران اسلامی است.
کد خبر: ۲۵۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ - 26September 2017
اجماع هیئت‌های مذهبی سبب بازتاب جهانی شعائر مذهبی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مراسم عزاداری سالار شهیدان در پنجمین روز از ماه محرم با اشاره به گسترش فرهنگ مکتب عاشورا اظهار داشت: گسترش فرهنگ عاشورایی و مکتب سید الشهدا در واقع بسترسازی به منظور ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی افزود: امام حسین (ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود در راه حفظ آن نباید از هیچ گونه فداکاری دریغ کرد و نیاز است تا با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نظام انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌ها و تفکر عاشورایی بنا شده که ضروری است مبلغان دینی این مهم را در عزاداری‌های محرم و صفر مورد تاکید قرار دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری به دور از خرافه گفت: آحاد جامعه به خصوص مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور باید نسبت به برگزاری آیین های عزاداری به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بیشتری ورزند.

وی ادامه داد: ملت ایران به عنوان طلایه‌داران مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در برگزاری آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به شکل شایسته، تشریح و تبیین اهداف و آرمان‌های آن امام همام برعهده دارند و آحاد جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار