همسر سرلشکر صفوی:

یکی از سخت‌ترین کارها دادن خبر شهادت به خانواده‌ها بود

مهرشاد شبابی گفت: یکی از سخت‌ترین لحظه‌ها در دوران دفاع مقدس دادن خبر شهادت افراد به خانواده‌هایشان بود.
کد خبر: ۲۵۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ - 26September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهرشاد شبابی همسر سرلشکر سیدیحیی صفوی اظهار داشت: رزمندگان ما سهم بسزایی در پیروزی داشتند اما تک تک ملت ایران در این همنوایی شریک بودند. پیر و جوان و تمام اقشار جامعه خود را شریک کمک های پشت جبهه می‌کردند، حتی شاهد همنوایی کودکان و بزرگسالان بودیم هر کس به نوعی برای این یکدلی قدم بر می‌داشت.

وی با توصیف روزهای همصدایی مردم با رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: در آن روزها آجیل‌های شب عید را پیرزن‌ها و کودکان بسته بندی می‌کردند و به دست درزمندگان در جبهه‌ها می‌رساندند؛ از همین همدلی می‌توان به نکات بسیار زیادی پی برد که حضور خانواده را نشان داد. در هشت سال دفاع مقدس اینها یک نوع سرود و سمفونی بود که عشق، آزادگی و آزادی را توسط نه فقط رزمندگان و فرماندهان در جبهه ها بلکه توسط همه مردم این مرز و بوم و این کشور با افتخار سروده شد.
 
یکی از سخت‌ترین کارها دادن خبر شهادت به خانواده‌ها بود

راوی کتاب «همراه» با بیان اینکه در آن روزها من و بسیاری از زنان همانند بنده که همسرانشان در جبهه‌ها بودند به نوعی احساس رسالت می‌کردیم تا در جبهه‌ها حضور داشته باشیم ابراز داشت: یکی از زیباترین خاطرات من از آن دوران این است که افرادی را می‌دیدم که سن و سال بالایی داشتند و یا به هر دلیلی ناتوان بودند، اما باز هم کار و سهمی در آن همبستگی داشتند، آنها شاید مسن بودند اما پافشاری می‌کردند تا کاری کنند و قدمی بردارند.

شبابی در ادامه به طور با بیان خاطره‌ای اضافه کرد: مثلا بسیاری از آنها به بیمارستان‌ها می‌آمدند و خواهش می‌کردند که لباس‌های بیماران و یا مجروحان جنگ را به ما بدهید تا آنها را بشوریم و هرچقدر مسولین بیمارستان توضیح می دادند که نیازی نیست و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است آنها گوش نمی کردند و به اصرار خود ادامه می دادند. چرا که تنها می خواستند سهمی در این قصه داشته باشند. یکی از سخت‌ترین لحظه‌ها هم در آن زمان دادن خبر شهادت افراد به خانواده‌های شان بود که متاسفانه این نمونه‌ها کم هم نبودند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این جریمه‌های عاشقانه از سوی سردار صفوی برای شما با گذشت زمان استمرار یافت، گفت: به نظر من لحظه‌ای زندگی بدون عشق معنا ندارد. شاید اگر ما امروز در میان خانواده‌ها با برخی سردی‌ها روبرو هستیم و می‌بینیم طلاق‌های عاطفی میان افراد رخ داده است دلیلش این است که نتوانسته‌اند مفهوم عشق را در لحظه لحظه زندگی خود جاری کنند. این نکته را به نسل جوان باید بگویم که عشق مربوط به یک لحظه نیست و ازدواج نیست که عشق را رقم می‌زند، بلکه عشق خشت‌هایی است که زندگی را تا ابد می‌سازد.

او در ادامه عنوان کرد: ما متاسفانه گاهی به دور خود پیله‌هایی را می‌تنیم که دیگر نمی‌توان از آن رهایی پیدا کرد. جوان ما وقتی متوجه نشود و نبیند که پدر و مادرش نسبت به هم ابراز عاطفه می‌کنند نمی‌تواند در یک محیط ساده حداقل احساس خود را بیان کند، او هم نمی‌تواند قدرشناسیی را که نسبت به مادرش بیان کند. مرقومه‌ای از حضرت امام (ره) دیدم که به همسرشان فرموده‌بودند: «تصدقت گردم از دوری‌تان دلتنگم». چرا ما خودمان را نسبت به احساسات درست و مشروع سانسور می‌کنیم؟

در پایان این گفت‌وگو یکی از نامه‌های همسر سرلشکر صفوی برای این همسرش در دوران دفاع مقدس منتشر می‌شود.
 
 یکی از سخت‌ترین کارها دادن خبر شهادت به خانواده‌ها بود
یکی از سخت‌ترین کارها دادن خبر شهادت به خانواده‌ها بود 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها