اولین‌های دفاع مقدس/ 57

آیت الله مکارم شیرازی: تاریخ انقلاب سرشار از ایثارها و فداکاری‌ها است

آیت الله مکارم شیرازی همزمان با آغاز جنگ پیامی را خطاب به مردم ایران صادر کردن که در بخشی از آن بیان شد که تاریخ انقلاب شما از این ایثارها و فداکاری‌ها و حماسه‌ها فراوان به یاد دارد. ولی اکنون که در برابر دشمنان بی‌رحم و خونخوار که پایبند هیچ چیز نیستند، قرار گرفته‌ایم لازم است بر پایمردی‌های خود بیافزاییم.
کد خبر: ۲۵۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ - 26September 2017
آیت الله مکارم شیرازی: تاریخ انقلاب ایثارها و فداکاری‌های فراوان به یاد دارد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین اطلاعیه ای که از سوی آیت الله ناصر مکارم شیرازی در رابطه با جنگ ایران و عراق انتشار یافت به این شرح است:

بسمه تعالی

باید خود را برای جهاد آماده کنیم.

ملت مسلمان و قهرمان ایران! این نخستین بارنیست که شما قدرت ایمان، شهامت و پایمردی و عشق خود را به اسلام و آب و خاک ایران و وفاداری به رهبر بزرگ انقلاب امام امت نشان می دهید. این اولین بار نیست که شما با دادن قربانی و خون از دین و شرف و استقلال خود دفاع می کنید. تاریخ انقلاب شما از این ایثارها و فداکاری ها و حماسه ها فراوان به یاد دارد. ولی اکنون که در برابر دشمنان بی رحم و خونخوار که پایبند هیچ چیز نیستند، قرار گرفته ایم. لازم است ضمن اینکه فداکاری ها و پایمردی ها و ایثارها را افزایش دهیم، اصول اسلامی و کتبی زیر را به کار بندیم:

1-باید به وعده قطعی خداوند اطمینان داشته باشیم که پیروزی نهایی با ماست. «انهم لهم المنصورون و ان جندنا لهم الغالبون». نه تنها افزایش فشار دشمن از نیروی ما نکاهد، بلکه هرقدر او بر فشار خود بیفزاید، ما بر استقامت خود بیفزاییم. همانگونه که قرآن درباره حماسه آفرینان صدر اسلام می گوید:

«الذین قال لهم الناس ان الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل»

آری! ما هم می گوییم «تنها خدا ما را کافی است و او بهترین تکیه گاه و مطمئن ترین پشتیبان ماست.»

2-ما امیدواریم در این جنگ که دشمن مزدور امپریالیسم بر ما تحمیل کرده به سرعت پیروز شویم ولی اگر خدای ناکرده جنگ طولانی شود و این پیروزی در دراز مدت باشد، هرگز نباید از طولانی شدن نبرد وحشتی به خود راه دهیم . مگر مردم ویتنام بیست سال نجنگیدند؟ مگر برادران مسلمان ما در الجزایر سال ها با دشمن نیرومند استعمارگری که از امکانات بسیار برتری بهره مند بود، مبارزه نکردند؟ این اشتباه است که ما خود را از هم اکنون از نظر روحی و جسمی برای ادامه پیکار آماده نسازیم. باید با عزمی راسخ و اراده ای خلل ناپذیر سطح کارایی و آمادگی خود را هر روز بالاتر بریم.

3-در دوران جنگ مخصوصا در برابر دشمنی که بی حساب و بی قید و بی شرط حملات ناجوانمردانه خود را متوجه تاسیسات اقتصادی می کند. کمبود و مضیقه اجتناب ناپذیر است و به فرض که نارسایی و کمبودی هم وجود نداشته باشد، عقل اجازه نمی دهد که ذخیره ها را فورا مصرف کنیم و آمادگی جنگی را کاهش دهیم. بنابراین حتی اگر هیچ گونه کمبودی نداشته باشیم ، باید در مصرف مواد غذایی و سوختی و مانند آن نهایت صرفه جویی را به خرج دهیم.

4-به هنگام بروز یک جنگ تمام عیار که دست قدرت های بزرگ غارتگر خارجی و آن ها که منافع کثیفشان به خطر افتاده در آن کار می کند، باید همه نسبت به هم مهربان باشیم و نهایت همدردی را احساس کنیم و در حالی که رزمندگان غیور و سربازان شجاع و پاسداران جان بر کف ما در میدان های نبرد خون پاک خود را بر زمین می ریزند ما از هیچ گونه همکاری و همگامی با یکدیگر مضایقه نکنیم و اگر نسبت به یکدیگر به خاطر خدا و به خاطر نجات انقلاب کشورمان مسائل تفرقه انداز را به دور بیفکنیم و همچون برادران یک دل و یک جان به صورت «بنیان مرصوص» در برابر دشمن صف در صف بایستیم.

5-باید سطح آموزش نظامی و آگاهی سیاسی و اطلاعات مکتبی خود را به سرعت افزایش دهیم چرا که سرمایه جنگ این ها است نه فقط سلاح. باید آنقدر پر قدرت و خونسرد باشیم که اگر هم از آسمان و زمین خمپاره و بمب و گلوله ببارد، خم به ابرو نیاوریم و بدانیم وعده خدا تخلف ناپذیر است که فرمود اگر آیین حق را یاری کنید: شما را یاری می کند و گام هایتان را استوار می دارد، باید پیوسته در برابر دشمن همانگونه باشیم که مومنان راستین در گذشته می گفتند: ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین.

پروردگارا! پیمانه لبریز استقامت را بر ما فرو ریز و گام های ما را استوار دار و ما را بر کافران پیروز گردان.

قم-ناصر مکارم شیرازی

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار