رونمایی از تندیس شهید فهمیده در پایتخت ارمنستان

به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، تندیس شهید حسین فهمیده با حضور سفیر کشورمان در ارمنستان رونمایی شد.
کد خبر: ۲۵۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ - 26September 2017
رونمایی از تندیس شهید فهمیده در پایتخت ارمنستانبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، تندیس دانش‌آموز شهید حسین فهمیده با حضور سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و داویت ساهاکیان معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان، روز گذشته (دوشنبه سوم مهرماه) در مدرسه شماره ۲۰۰ (مجتمع آموزشی شهید فهمیده) ایروان رونمایی شد.

آغاز این مراسم با قرائت قرآن کریم و اجرای زنده سرود ملی 2 کشور توسط دانش آموزان ایرانی و ارمنی همراه بود.

سپس محمودوند مدیر مجتمع آموزشی شهید فهمیده ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، کارنامه آموزشی مجتمع را موفقیت آمیز ارزیابی کرده و از تلاش‌های سفارت و سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای طراحی، ساخت و انتقال تندیس شهید فهمیده تشکر کرد.
 
در ادامه، ساهاکیان معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان نیز از ضرورت آموزش و تربیت انسان‌ها از سنین اولیه کودکی سخن گفت و تاکید کرد دانش آموزان باید حس میهن‌پرستی و عشق به وطن را از سنین کودکی آموزش ببینند و همواره در دفاع از وطن و سرزمین خود کوشا باشند.

مارینه هوانسیان مدیر مدرسه شماره ۲۰۰ ایروان نیز با اعلام اینکه این مدرسه تنها مدرسه در شهر ایروان است که در آن زبان فارسی تدریس می‌شود، آموزش و پرورش را لازم و ملزوم هم دانسته و بر همکاری و همدلی بین دانش آموزان و معلمان در مدارس تاکید کرد. وی از مساعدت ها و تلاش‌های سفیر کشورمان برای اعزام دانش‌آموزان این مدرسه به ایران تشکر کرد و گفت انجام این سفرها عشق و علاقه دانش آموزان به یادگیری زبان فارسی را بیشتر می‌کند.

در ادامه این مراسم سفیر کشورمان با عرض تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: درس آزادگی و ایثارگری این امام بزرگوار و تأسی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به آموخته های این امام همام باعث شد که ایشان در مقابل تمام ظلم و فشار سردمداران ظلم از قبیل جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی و... ایستادگی کرده و تمام عمال جور را به زانو درآوردند.

سجادی با یادآوری ایثارگری‌های شهید فهمیده و سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی این شهید بزرگوار را اسوه و الگوی گرانبهایی برای تمام دانش آموزان دانست و گفت: یادگیری و آموزش بهمراه بالابردن ایمان و باورهای دینی، فرزندان میهن اسلامی را در مقابل تمامی بلایا مصون و محفوظ خواهد نمود.

سفیر کشورمان از تلاش‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای ساخت این تندیس تشکر کرد و از دانش آموزان خواست از تمامی مراحل کوتاه زندگی شهید فهمیده به عنوان الگویی ارزنده در تمام دوران زندگی خود استفاده و بهره‌برداری کنند.

رونمایی از تندیس شهید محمدحسین فهمیده توسط سفیر کشورمان و معاون وزیر آموزش و علوم ارمنستان به همراه معلمان مجتمع آموزشی شهید فهمیده ایروان بخش دیگری از این مراسم بود که صورت پذیرفت.

پایان‌بخش این مراسم اهدای جوایز به دانش آموزان برتر سال گذشته و نواختن زنگ مدرسه و گذر دانش آموزان از دروازه قرآن بود که با اهدای گل توسط سفیر محترم کشورمان و همسر وی همراه بود.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار