فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس:

نهاجا دشمن را در روزهای نخست جنگ زمین‌گیر کرد

امیر سخاوت عشایری گفت: نیروی هوایی ارتش و خلبانان جان‌برکف ایران، دشمن را در روزهای نخست جنگ زمین‌گیر کردند.
کد خبر: ۲۵۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ - 27September 2017
نیروی هوایی دشمن را در روزهای نخست جنگ زمین‌گیر کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیر سخاوت عشایری در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دفاع مقدس در میناب، با اشاره به نقش نهاجا در جنگ تحمیلی اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای در دفاع مقدس خوش درخشید که می‌توان ساعت‌ها درباره آن سخن گفت و در این زمینه می‌توان کتاب‌های فراوانی نوشت.

وی افزود: صدام که در روز نخست جنگ وعده اشغال یک هفته‌ای ایران را مطرح کرده بود در همان روزهای ابتدایی با هجمه وسیع حملات تیزپروازان نیروی هوایی ایران مواجه شد.

این فرمانده نیروی هوایی ادامه داد: صدام متجاوز که اعلام کرده بود سه روزه خوزستان را می‌گیرد دو ساعت پس از نخستین حمله پاسخ دندان‌شکنی از نیروی هوایی دریافت کرد که حتی تصور آن را هم نداشت.

امیر عشایری همچنین به حمله 140 فروندی هواپیماهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز دوم جنگ تحمیلی علیه رژیم بعثی عراق اشاره کرد و گفت: این حرکت به گونه‌ای برای رژیم بعثی سنگین بود که صدام در هفته نخست جنگ پشیمان و نادم کرد به گونه‌ای که به دنبال میانجی‌گری بود.

فرمانده پایگاه نهم شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس نقش موثری در دفاع از کشور داشته، یادآور شد: برتری نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس به خوبی مشخص است چرا که این نیرو، دشمن را در روزهای نخست جنگ زمین گیر کرد.

عشایری در ادامه با ذکر این مطلب که نیروی هوایی ارتش تا 64 نسبت به نیروی هوایی عراق برتری داشت و پس از آن نیز با ارتش هوایی عراق برابری داشت، گفت: در این سال‌ها دیگر تمام دنیا برای مقابله با جمهوری اسلامی سلاح‌ها و هواپیماهای مدرن و پیشرفته را در اختیار رژیم بعثی قرار داده بود و کشور ما تنها به سلاح ایمان و توان داخل تکیه کرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گریزی به وضعیت نیروی هوایی در روزهای پایانی حکومت پهلوی زد و گفت: در زمانی که هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود نیروی هوایی پیش از هر نیروی دیگری با ولایت بیعت کرد و این پیوستن به ولایت باعث فروپاشی ابهت ارتش شاهنشاهی شد.

عشایری افزود: نیروی هوایی ارتش ولایتمداری خود را پیش از انقلاب به اثبات رساند و در طول دفاع مقدس نیز به خوبی وارد صحنه نبرد شد و در تمام عملیات‌ها و رژه‌های هوایی نقش اساسی ایفا کرد.

وی در زمینه نقش پایگاه نهم شکاری بندرعباس در دوران دفاع مقدس، گفت: در نخستین روز از تجاوز دشمن به خاک ایران پایگاه نهم شکاری به پایگاه همدان و بوشهر گسترش پیدا کرد و در حمله 140 فروندی که در روز دوم جنگ صورت گرفت این پایگاه نیز نقش داشت.

عشایری ادامه داد: پایگاه نهم شکاری در همه عملیات‌ها و حملات نقش کلیدی داشته و بیشترین شهید را در دو ماهه ابتدای جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده تا جایی که نخستین شهدای استان هرمزگان در روزهای نخست جنگ از همین پایگاه نهم شکاری اعزام شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توان دفاعی ایران در حوزه هوایی را غیر قابل توصیف خواند و اظهار داشت: ارتش به ویژه نیروی هوایی نسبت به زمان دفاع مقدس بسیار قوی‌تر و به روزتر است.

فرمانده پایگاه نهم شکاری گفت: به لطف الهی و مدد استعدادهای جوانان، تمام قطعات و تجهیزات در صنعت هوایی به روز و بومی‌سازی شده است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار