سرهنگ حسینی در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

اماکن شاخص دفاع مقدس در قم به‌سازی و ثبت ملی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: یادمان‌ها و اماکن شاخص مربوط به هشت سال دفاع مقدس در قم، به‌سازی و ثبت ملی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ - 27September 2017

سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با دفاع پرس ضمن اشاره به افتتاح «خانه موزه» شهیدان «زین الدین» اظهار داشت: در دیدار اردیبهشت سال 95 ریاست محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مادر بزرگوار شهیدان زین‌الدین در قم، طرح اولیه «خانه موزه» مطرح و پس از آن، فرایند انجام این طرح طی شد تا منزل شهیدان زین‌الدین که جایگاه تربیت و پرورش دو شهید شاخص استان و به عنوان نمادی از شهدای شاخص استان قم است، به «خانه موزه» تبدیل شود.

وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی همکاران سازمان فرهنگی، هنری و  ورزشی شهرداری قم در آماده سازی و افتتاح این «خانه موزه» همزمان با هفته دفاع مقدس، ادامه داد: با هماهنگی هایی که با مسئولان دستگاه های ذیربط صورت گرفت، مقرر شد در این مکان  به یادمانی و خاطره انگیز به بهترین وجه جهت ترویج برنامه هایی با محتوای فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و ترویج سیره شهدا و نیز برگزاری محافل ادبی، شعر و خاطره گویی با موضوع دفاع مقدس ویژه گروه های مختلف استفاده شود.

حسینی با اشاره به دستورالعمل های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیرامون ثبت ملی یادمان های دفاع مقدس افزود: با توجه به توافق های اولیه صورت گرفته با خانواده معظم شهیدان زین الدین و شهرداری قم، مقرر شد مقدمات و مراحل ثبت ملی «خانه موزه» مذکور تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم ضمن اشاره به انجام مکاتبات مربوط به ثبت ملی یادمان های دفاع مقدس و اماکن مربوط به شهدای شاخص استان، خاطرنشان کرد: در این زمینه بر جلوگیری از تخریب مکان های مذکور و به‌سازی آن ها نیز تاکید شده و افتتاح «خانه موزه» شهیدان زین الدین طلیعه ای برای استمرار این روند و حفظ و به‌سازی و ثبت دیگر یادمان ها و مکان ها خواهد بود.

وی در پایان گفت: به دنبال آن هستیم که آثار و تجهیزات مورد استفاده سردار سرلشکر شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر 17 علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) را جمع آوری کنیم و در معرض دید عموم علاقمندان قرار دهیم.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار