ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس ایران را به سکوی افتخار رساند

جانشین فرماندهی سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت: آن چیزی که امروز جمهوری اسلامی ایران را به سکوی افتخار رسانده، ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۵۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲ - 27September 2017
به گزارش دفاع پرس از اسلامشهر، «غلامرضا بوربور ثانی»، جانشین فرماندهی سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران عصر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان اسلامشهر که به همّت حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی شهرستان و با همکاری سپاه ناحیه سیدالشهداء و مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن فجر این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: آن چیزی که امروز توانسته جمهوری اسلامی ایران را به سکوی افتخار برساند، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس بود، بنابراین هیچ‌گاه نباید اجازه داد که نام شهدا از جامعه حذف شود.

وی با اشاره به لبیک 36 هزار شهید دانش‌آموز به ندای رهبری در آستانه جنگ تحمیلی بیان کرد: در 31 شهریور 59 13 وقتی که دشمن بعثی تا دندان مسلح، به کشور جمهوری اسلامی ایران حمله ورشد تنها چیزی که توانست دشمنان را از پیشروی و درندگی بازدارد، ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران و همه جوانان این مرز و بوم بود.

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران با بیان اینکه شهدا امامزادگان عشق و حقیقت‌های نظام جمهوری اسلامی هستند افزود: اگر امروز ناموس ما امنیت دارد و در دنیا سربلند هستیم، مرهون خون شهیدانی است که آن روزها ندای لبیک امام خمینی(ره) را پاسخ دادند و جان خود را در کف دست گذاشته و فدای سرزمین و آرمان‌های نظام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت ظاهری نامناسب برخی افراد در معابر، بوستان‌ها و اماکن عمومی خاطرنشان کرد: ما در کشورمان شهیدانی همانند شهید ردانی‌پورها را به عنوان الگو و اسوه داریم که باید این الگوها و مدال‌های افتخار نظام در دوران دفاع مقدس را به جامعه و نسل جدید معرفی کنیم؛ از این رو شایسته نیست که در معرفی الگوهای افتخار خود در جامعه کوتاهی کنیم.

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران در ادامه افزود: امروز اگر ایران حرفی برای گفتن دارد، به خاطر وجود شهدایی است که بدون هیچ گونه چشمداشتی برای حفظ ناموس و سرزمین خود قدم پیش گذاشتند، پس بیایید راهشان را ادامه دهیم تا فردا شرمنده آن‌ها نشویم.

بوربور ثانی در پایان خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: امروز دختران و پسران جوان و نوجوان این کشور باید با خوب درس خواندن و حفظ عفت و حجاب و پاکدامنی خود، به حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) اقتدا کنند تا خداوند آنچه را که صلاح می‌داند به شما عنایت کنند و در نهایت شرمنده شهدا نشوید.

گفتنی است در پایان مراسم یادواره شهدای دانش‌آموزی شهرستان اسلامشهر، پیکر مطهر 2 شهید گمنام نیز توسط دانش‌آموزان این شهرستان تشییع شد.

انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار