یادواره ۳۳ شهیده استان گیلان برگزار شد

یادواره ۷‌هزار شهیده کشور و ۳۳ شهیده استان گیلان امروز در بخش «رانگوه» شهرستان «املش» برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶ - 27September 2017
به گزارش دفاع پرس از املش، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصفری»، امام جمعه املش عصر امروز در مراسم یادواره 7‌هزار شهیده کشور و 33 شهیده استان گیلان در بخش رانکوه املش اظهار داشت: چه بسیار غیرمسلمان هم با توسّل و تمسّک به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) از سفره کرَم اهل بیت(ع) بهره‌‌مندند.

امام جمعه املش گفت: روحیه سرشار از ایمان و نور معنویت مادران و همسران ایرانی در دوران دفاع مقدس تاکنون همچنان مثال زدنی و تحسین برانگیز بوده و هست و مادران باید از این روحیه سرشار از معنویت برخوردار باشند تا فرزندانی همچون محسن حُجَجی تربیت کنند.

صفری افزود: مادران امروزی باید در تربیت فرزندان خویش دقت و توجه بیشتری کنند و خویش را به احکام و معارف دین آشنا کنند تا بتوانند آموزه‌های دین مبین اسلام را به فرزندان خویش بیاموزند و آنان را برای جامعه اسلامی خوب تربیت کنند.

وی گفت: وظایف مادران فقط به امور داخل خانه و تربیت فرزند خلاصه نمی‌شود بلکه نسبت به اجتماع مسئولیت دارند و باید با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب(س) نقش مهمی را هم در تربیت و پرورش فرزندان و هم در دفاع از اسلام ایفا کنند.

امام جمعه املش افزود: مادر شهید مدافع حرم محسن حُجَجی همچون مادر وَهَب عمل کرد و خانواده این شهید بزرگوار و سایر شهدای مدافع حرم همچون خانواده شهدای دوران دفاع مقدس با عکس العمل درست و شایسته خویش دشمن را مأیوس و خوار و ذلیل کردند.

صفری گفت: مادران شهدا صبر و بردباری و تحمل مصائب را از حضرت زینب(س) یاد گرفته‌اند که چگونه در روز عاشورا با تقدیم هجده عزیز از عزیزانش در مقابل سئوال تحقیر کننده دستگاه حکومتی یزید پاسخ کوبنده و دندان‌شکنی به وی داد.

امام جمعه املش افزود: مادران امروز جامعه اسلامی ما باید فرزندان خویش را به نحوی تربیت کنند که هریک از آنان با افتخار سربازی از سربازان امام عصر(عج) باشند و به این سربازی خویش افتخار کنند و این گونه تربیت فرزند در مکتب آقا امام حسین(ع) تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار