هنرمند اراکی در گفتگو با دفاع پرس:

تابلوی مدافع حرم واگویه های قلبی ام با شهدا است

هنرمند نقاش استان مرکزی گفت: از زمان شروع تابلوی اِلمان های جنگ نوحه مدافع حرم را گوش می کردم و تمام واگویه های قلبی ام با شهداء را در آن گنجاندم که آن را تابلوی مدافع حرم می نامم.
کد خبر: ۲۵۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۹ - 29September 2017

حمیدفرجی در حاشیه افتتاح نمایشگاه «نوربهشت» در اراک  در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی،با اشاره به مدت زمان فعالیت هنری خود در حوزه نقاشی اظهار داشت: من متولد 1357 از شهرستان شازند هستم که از سال 1375 فعالیت خود را در حوزه نقاشی زیر نظر اساتید بزرگی همچون ذبیح الله عسگری، عابدی، محمدی راد، آذرپی، و آتشزاد آغاز کردم و خوشبختانه تا به امروز توانستم حضور در نمایشگاه های متعدد انفرادی و گروهی را در پرونده کاری خود ثبت کنم.

وی افزود: تا به امروز در بیش از 120 نمایشگاه گروهی در استان های مختلف کشور و همینطور خارج از کشور نطیر دهلی نو حضور یافتم.

هنرمند نقاش استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه نمایشگاه های انفرادی نیز توانستم در داخل کشور و همنیطور سوریه و لبنان نیز آثار نقاشی ام را در معرض دید علاقه مندان قرار دهم.

فرجی با اشاره به سبک کاری خود گفت: در حوزه نقاشی تقریبا بیشتر سبک ها را کار کردم اما علاقه اصلی و شخصی ام بیشتر امپرسیونیسم و انتزاعی است.

وی ادامه داد: تقریبا 20 مورد از آثارم در حوزه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بوده که توانسته در جشنواره های مختلف بسیج و دفاع مقدس هم در رده استانی و هم کشوری حائز رتبه گردد.

هنرمند نقاش استان مرکزی خاطرنشان کرد: بهره مندی از نوشته شیوه اصلی در خلق آثارم است که سعی می کنم حس و حال و واگویه های قلبی خود را در خصوص اثر مربوطه با کلام و نوشتن بیان می کنم که به گونه ای غیر مستقیم در آثارم درج می شود

فرجی با اشاره به تابلویی پیش رو که در نمایشگاه نوربهشت مشغول تکمیل می گردد گفت: این اثر تصویری از المان ها و سنبل های دفاع مقدس است که هر کدام هزاران حرف را برای مخاطب بازگو می کند.

وی افزود: از آنجایی که از زمان آغاز به کار این اثر به صورت مدام نوحه مدافع حرم را گوش می دادم و تمام اثر مملوء از حس و حالم به شهدای مدافع حرم است آن را تابلوی " مدافع حرم" نامگذاری کردم .

هنرمند نقاش استان مرکزی با اشاره به درج نوشته های مختلف در گوشه های تابلو گفت: در این اثر نیز قسمتی از نوحه مدافع حرم را نوشتم و در سمت دیگر نیز جملاتی است که دربرگیرنده عشق و علاقه ام در قالب یک هنرمند به مدافعان حرم است درج شده است.

وی بیان کرد: من سعی کردم به عنوان یک هنرمند با خلق آثار هنری عشق و علاقه خود را به شهدا و همینطور نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دهم.

فرجی با تاکید بر ارزش های نهفته در جنگ گفت: خود واژه جنگ خیلی همخوانی با روح لطیف هنرمند ندارد اما بی شک ارزش های نهفته در دفاع مقدس می تواند منشایی برای تولید اثری فاخز و ارزشمند به شمار آید.

هنرمند نقاش استان مرکزی تصریح کرد: ارزش هایی همچون ایثار و شهادت آن قدر وسیع و ارزشمند است که می تواند قلم هنرمند را برای خلق اثری ماندگار رهنمون سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها