کارگاه تخصصی «اصول مصاحبه در تاریخ شفاهی» در اردبیل برگزار شد

کارگاه دو روزه «اصول مصاحبه در تاریخ شفاهی» با حضور مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌های حوزه هنری در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ - 05October 2017
برگزاری کارگاه تخصصی «اصول مصاحبه در تاریخ شفاهی» در اردبیلبه گزارش دفاع پرس اردبیل، کارگاه دو روزه «اصول مصاحبه در تاریخ شفاهی» با حضور «محمد قاسمی‌پور» مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌های حوزه هنری و به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری و مرکز حفظ آثار دفاع مقدس سپاه استان اردبیل روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 12 و 13 مهرماه در حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد.
 
قاسمی‌پور در ابتدای شروع به کار این کارگاه با اشاره به اینکه ما در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، دست به کار بزرگی زدیم که هیچ دانشمند و پیشگویی آن را پیش‌بینی نکرده بود، اظهار داشت: تحقق انقلاب اسلامی ایران و پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی؛ شُک بزرگی برای جهانیان بود.

وی در ادامه گفت: در طول یک پروژه تاریخ شفاهی بایستی با سماجت و پایمردی در پی انجام مصاحبه باشید، حسن نیت خود را اثبات کرده و با پایمردی و ثابت قدم بودن سوژه را راضی به انجام مصاحبه کنید.

قاسمی‌پور با اشاره به لزوم آمادگی قبلی و کسب اطلاعات پیشینی و شناخت از موضوع مصاحبه افزود: باید درباره موضوع مورد نظر اطلاع کافی داشته باشید زیرا اگر مصاحبه شونده بفهمد که شما از سوژه شناخت ندارید و با اطلاعات لازم وارد مصاحبه نشده‌اید، ممکن است مصاحبه را قطع کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها