درخواست 4 ساله مجلس از دولت برای واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نوبخت گفت: سه تا چهار سال است که می‌گوییم طرح‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کنید، بپذیرید که قدری دیر اقدام کرده‌اید.
کد خبر: ۲۶۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ - 08October 2017
چهار سال است که می گوییم طرح های نیمه تمام را واگذار کنید
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره وضعیت واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی به بخش خصوصی اظهار داشت: یکی از 20 مساله مهم کشور که در ابتدای سال به آن پرداختیم همین موضوع طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام داریم که با این وضعیت به نتیجه نمی‌رسند و اقدام عقلایی این است که به بخش خصوصی واگذار شوند.

رئیس مجلس خطاب به نوبخت تصریح کرد: بپذیرید که قدری دیر اقدام کرده‌اید؛ سه تا چهار سال است که ما می‌گوییم اینها را به بخش خصوصی واگذار کنید.

لاریجانی با اشاره به اظهارات نوبخت مبنی بر ضرورت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام، گفت: چون این مساله خارج از اساسنامه صندوق است باید با اذن رهبری انجام شود و اذن رهبری را هم باید قبل از این می‌گرفتید.

وی تاکید کرد: به هر حال اگر مشکلی دارید که نیاز به قانون‌گذاری دارد، لایحه بیاورید و مجلس نیز کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید روشن شود که منابع حاصله چطور مصرف می‌شود، اظهار داشت: مجلس و دولت در این زمینه همفکر هستند و ما هم حتما کمک می‌کنیم که طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام واگذار شود.

لاریجانی تاکید کرد: مدیران کشور هم مقاومت نکنند و ولعی برای نگهداری طرح‌های نیمه‌تمام نداشته باشند، چرا که به ضرر دستگاه خودشان است؛ البته اقدامات صیانتی را برای واگذاری این طرح‌ها انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای هم که ما گفتیم واگذاری این طرح‌ها به تعاونی کارکنان دستگاه‌ها به دلیل تجربه گذشته کار درستی نیست به این معنا نیست که مطلقا به تعاونی‌ها واگذار نشود، اگر تعاونی‌هایی هستند که بضاعت این کار را دارند، واگذاری طرح‌ها به آنها مانعی ندارد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار