فرمانده دوران دفاع مقدس شاهرود:

رزمندگان در طول دفاع مقدس عنایات خدا را شاهد بودند

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما در طول دفاع مقدس عنایات خدا را شاهد بودیم، گفت: این خطاب قرآن است که خدا را یاری کنید تا خدا شما را با فرشتگانش یاری کند و همین عنایات الهی سبب شد ما بر لشکر کفار بعثی پیروز شویم.
کد خبر: ۲۶۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 17October 2017
رزمندگان در طول دفاع مقدس عنایات خدا را شاهد بودند
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «کاظم مقدس» در یادواره 55 شهید محله بیدآباد شاهرود که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولین در تکیه زنجیری برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، با بیان اینکه عظمت شهدا به قدری بالاست که هر چه گفته‌ها بیان شود حق آن‌ها ادا نمی‌شود و به عملیات محرم اشاره کرد و افزود: این عملیات در دهم آیان ماه سال 1361 انجام شد و قبل از عملیات، ما برای شناسایی منطقه با فرماندهان گردان‌ها به دشت عباس رفتیم.

وی افزود: روخانه‌ای در منطقه قرار داشت که آب کمی از آن عبور می‌کرد و ما تصمیم گرفتیم برای اینکه رزمندگان کارشان با کندی روبرو نشود و حتی کفش‌هایشان خیس نشود کیسه‌ای درون این معبر قرار دهیم تا به راحتی حرکت کنند.

مقدس خاطرنشان کرد: چند روز قبل از عملیات و شب عملیات باران شدیدی آمد که این رودخانه پر از آب شد و ما برای عبور زنجیره انسانی تشکیل دادیم که عرض رودخانه که 10 متر بود تا رزمندگان عبور کنند که آب روی سینه بچه‌ها و بالاتر و حتی کوچکتر‌ها باید خود را بالا می‌گرفتند تا عبور کنند.

وی تصریح کرد: بعد از رودخانه در آن منطقه که ما عمل کردیم میدان مین وسیعی قرار داشت که بچه‌ها از این میدان هم عبور کرده و به خط دشمن زدند.

این فرمانده و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به شهید «حسین فروغی» بیان کرد: در شب دوم عملیات شهید فروغی آرپی‌جی زن بود و در خطوط جلوی عملیات حضور داشت و بنده با ایشان و شهید حقیقت بودیم و در عین حال که تیراندازی شدید بود یکی از تانک‌های دشمن آتش گرفت که من از «شهید فروغی» تشکر کردم، اما او گفت من گلوله آرپی‌جی در قبضه دارم و شلیک نکردم.

وی ادامه داد:، اما اطراف ما کسی نبود که تانک را منفجر کرده باشد و جالب اینکه به فاصله کمی تانک دیگری منفجر شد که باز من به حسین گفتم این کار تو بود، اما او باز هم گفت من انجام ندادم و اینجا آیات الهی تفسیر عینی پیدا می‌کرد که «وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى» و به او گفتم تو تواضع می‌کنی، چون کسی اینجا نیست.

مقدس با بیان اینکه ما در طول دفاع مقدس عنایات خدا را شاهد بودیم، اضافه کرد: این خطاب قرآن است که خدا را یاری کنید تا خدا شما را با فرشتگانش یاری کند و همین عنایات الهی سبب شد ما بر لشکر کفار بعثی پیروز شویم.

وی با اشاره به شهید «احمد رضایی» از شهدای منطقه بیدآباد گفت: این شهید دلاور گردان کربلا بود و دلاوری و رشادت‌های او زبان زد بود و یک تنه حاضر بود به دل دشمنان بزند و در محله بیدآباد نیز به پهلوانی مشهور بود.

مقدس ویژگی ناب شهید را روحیه تجهد و عبادت او بیان کرد و افزود: در منطقه چنگوله قبل از عملیات والفجر 3 که ما در خانه‌های مخروبه آنجا بودیم این شهید بزرگوار و شهید منصور جلالی بالای پشت بام‌ها نمازشب می‌خواندند که کسی آن‌ها را نبیند.

وی با بیان اینکه این شهید بین‌الطلوعین نمی‌خوابید بیان کرد: دایی «رضا بسطامی» گفته بود که بین‌الطلوعین خواب مکروه است و شهید رضایی سعی می‌کرد با خواندن قرآن و صحبت با بچه‌ها بیدار باشد و یادم هست زمانی دایی رضا می‌گفت: همه موجودات تسبیح می‌گویند و شهید گفت: حتی این رودخانه و حتی این کتری جوش روی آتش که دایی رضا گفت که بله این‌ها همه تسبیح خدا می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار