نامه شهید محمد عبدی به خانواده/ خواهرانم! فرزندانی شایسته و بسیجی تربیت کنید

شهید عبدی در نامه‌ای خطاب به خانواده خود آورده است: خواهرانم یادتان نرود همچنان حجاب خود را کامل بگیرید و مایه سرافرازی خانواده و مملکت باشید. فرزندانی شایسته و بسیجی تربیت کنید.
کد خبر: ۲۶۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱ - 05November 2017
دپو// منتشر نشود//نامه شهید محمد عبدی/ خواهرانم! فرزندانی شایسته و بسیجی تربیت کنید
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمد عبدی» 27 اردیبهشت 1355 در تهران چشم به جهان گشود. وی در سال 1376 فرماندهی بسیج نوجوانان حوزه مقاومت 12 عاشورا را برعهده گرفت. مدتی بعد شهید عبدی در واحد تخریب سد کرخه سپاه پاسداران مشغول به کار شد. وی مرداد 1377 جهت همکاری با واحد اطلاعات نیروی انتظامی ایرانشهر به سیستان و بلوچستان عزیمت کرد و سرانجام شهید عبدی 16 بهمن 1377 در یک عملیات تعقیب و گریز با قاچاقچیان مواد مخدر در دشت سمسور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
این شهید والامقام نامه‌ای خطاب به خانواده خود نوشته است که آن را در ادامه می‌خوانید:
 
«بسم رب الغفور
 
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
 
خانواده عزیز و گرامیم، پدر، مادر، برادر وخواهرانم سلام علیکم، اول آرزویم سعادت و خوشبختی شما در دنیا و آخرت است.
 
اول از پدر و مادرم شروع می‎کنم. شما را به یاد خدا مرا به خاطر همه بدی‌هایم و اذیت و آزارهایم حلال کنید. نکند از من نگذرید که می‌دانم عذابی سخت در انتظارم است. من همیشه شما را دوست داشته‌ام و دارم به خدایتان قسم هیچ گاه نمی‌خواستم از من ناراحت شوید ولی خوب انسان جاهل است و... به هر حال پسر خود را دعا کنید و از او راضی شوید. یادتان نرود برایم دعا کنید و این را بدانید که به آرزوی خود رسیده‌ام،من خوشحالم شما هم خوشحال باشید. از دور دست و پای شما را می‌بوسم.
 
برادر عزیزم حسن، یادت باشد برادرت محمد سعی کرد قدم در راه رضای خدا بردارد و دیدی که چقدر اوضاع و احوالش خراب بود. یادت باشد حالا به تو می‌گویند برادر شهید و از تو توقع می‌رود که چنین و چنان باشی. سعی کن اخلاقت را مثل امام حسن (ع) نیکو گردانی. داداش حسن اگر از امام حسن (ع) بخواهی او همیشه تو را کمک می‌کند.
 
نماز جماعت و مسجد و هیئت و بسیج یادت نرود. به پدر و مادر کمک کن و از من به خاطر همه بدی‌هایم راضی باش و مرا حلال کن و برایم دعا نما. از همین جا پیشانیت را می‌بوسم.
 
خواهرانم امیدوارم از رفتارهای بد من و ناپسندانه‌ام ناراحت نشده باشید. از شما می‌خواهم مرا حلال کنید و برایم دعا نمایید. یادتان نرود همچنان حجاب خود را کامل بگیرید و مایه سرفرازی خانواده و مملکت باشید. فرزندانی شایسته و بسیجی تربیت کنید. از ذکر حضرت زهرا و زینب و حضرت سکینه و حضرت رقیه (سلام الله علیها) و ام البنین غافل نشوید.
 
از همه فامیل و آشنایان (شما خانواده خوبم) برایم حلالیت بگیرید. به همه بگویید از من راضی باشند و برایم دعا کنند.
 
برایم گریه نکنید. برای غریبی امام حسین (ع) و مظلومیت حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گریه کنید.
 
پسر و برادر کوچک شما محمد»
 
انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار