مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

‌جشنواره ‌«بازی‌دراز» در سرپل‌ ذهاب برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رحیم جعفری گفت: نخستین جشنواره فرهنگی ادبی «بازی‌دراز» در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ - 18October 2017
‌جشنواره ‌«بازی‌دراز» در سرپل‌ ذهاب برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام رحیم جعفری اظهار داشت: نخستین جشنواره فرهنگی ادبی بازی‌دراز روز جمعه 28 مهرماه در منطقه عملیاتی بازی‌دراز واقع در شهرستان سرپل‌ ذهاب برگزار می‌شود.

مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نقش مهمی در معرفی ایثار و شجاعت رزمندگان و مردم شهرستان به نسل جوان دارد گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره صبح روز جمعه 28 مهرماه با حضور حاج صادق آهنگران و محمدزمان گلدسته شاعر آیینی کشور برگزار خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره در روز شنبه 29 مهرماه برگزار می‌شود عنوان کرد: این جشنواره در قالب سه بخش شعر، داستان کوتاه و خاطره برگزار و برپایی نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی از ارسال 324 اثر منطقه ای از علاقمندان شرکت‌کننده از استانهای غربی کشور به دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: از این مجموع 160 آثارشعر فارسی، 28 شعرکردی، 96 داستان کوتاه و 40 خاطره ارائه شده است.

مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: محورهای اصلی این جشنواره در قالب دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای مدافع حرم، زن و دفاع مقدس، عاشورا و دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره همچنین دارای یک بخش ویژه با عنوان «بازی دراز، پادگان ابوذر و احمدابن اسحاق» است افزود: نمایشگاه کتاب تا پایان اربعین برپا است و روز گذشته نیز مراسم تقدیر، تشکر و تجلیل از شهدای هنرمند منطقه عملیاتی بازی‌دراز انجام شد.

جعفری با اشاره به فرمایش شهید بهشتی مبنی بر اینکه عرفان واقعی خانقاهش بازی دراز است عنوان کرد: فعالیتهای فرهنگی در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه ارزشهای ماندگار این دوران تأثیر بسزایی دارد و امیدواریم با برگزاری این برنامه فرهنگی هنری در شهرستان مرزی سرپل ذهاب بتوانیم مقداری از خودگذشتگی مردم این شهرستان را در دوران جنگ تحمیلی بیان کنیم.

وی با بیان اینکه امروز زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست بیان کرد: زیرا شهدا بر همه ملت ایران حق دارند و همه آزادی و امنیتی که امروز ما داریم مرهون خون پاک شهدا است.

مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به میزبانی شهرستان سرپل‌ذهاب برای زائرین اربعین حسینی در سال جاری اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مرزخسروی برای تردد زائران امیدواریم مسئولان کلیه دستگاه‌های اجرایی با همکاری و تعامل بیش از پیش این مانور سیاسی را به نحوی مطلوب مدیریت و ارائه خدمات در شأن زائران ارائه دهند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار