جوان‌ترین و مسن‌ترین شهدای کهگیلویه و بویراحمد

جوان‌ترین و مسن‌ترین شهدای کهگیلویه و بویراحمد 12 و 67 ساله هستند.
کد خبر: ۲۶۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۲ - 21October 2017
جوان‌ترین و مسن‌ترین شهدای کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ محمود داربام مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 99 درصد از رزمندگان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و 90 درصد از شهدای این استان زیر 30 سال بودند.

وی فزود: هم اینک 2 خانواده سه شهیدی و 43 خانواده 2 شهیدی در این استان سکونت دارند.
 
داربام بیان کرد: بیش از یک هزار و 882 شهید، 10 هزار جانباز، بیش از 300 آزاده از کهگیلویه وبویراحمد در جبهه جنگ حضور داشتند.

وی عنوان کرد: بیش از 63 درصد از مدیران دولت تدبیر و امید در دستگاه های اجرایی در کهگیلویه وبویراحمد هم از جامعه ایثارگران هستند.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران با اشاره به خدمات و اقدام های ماندگار دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگری و احیای و اجرای قوانین مغفول مانده گفت که قانون جامع خدمات ایثارگران در سال 90 تصویب و در سال 91 نیز به دولت ابلاغ شده که تا قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم عملیاتی نشده بود.

وی افزود که تمام رزمندگان با سابقه بالای شش ماه حضور در جبهه و جانبازان زیر 25 درصد بر اساس قانون جامع ایثارگران و در راستای اجرای برنامه ششم توسعه از پرداخت حداقل 30 درصد شهریه دانشگاه ها معاف می شوند.

مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور ایثارگران تاکید کرد که تکلیف دولت به تامین منابع مالی برای اشتغال ایثارگران و ارائه تسهیلات مسکن به 50 هزار نفر از رزمندگان، ایثارگران و آزادگان نیز از مهمترین مواد قانونی مندرج در قانون جامع خدمات ایثارگران بوده که در این قابلیت اجرایی پیدا کرد.

همطراز بودن حقوق و مزایای جانبازان و رزمندگانی که از مسئولیت های قبلی خود به پست های پایین تر تنزل یافته اند را یادآور شد و گفت که بر اساس قانون خدمات جامع ایثارگران پرداخت حقوق و مزایا مطابق با پست سازمانی سابق لحاظ خواهد شد.

وی، احیای شورای فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی استان های کشور، پرداخت مطالبات معوق جامعه ایثارگران و سرکشی از خانواده های معزز شهدا و جانبازان را از دیگر اقدام های ماندگار دولت یازدهم در حوزه ایثارگران دانست.

داربام گفت که افزون بر 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ظرف سه و نیم سال گذشته توسط دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگری کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب ایران قرار دارد.
 
منبع: ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار